|

سریع ترین جت مسافربری مافوق صوت جهان رونمایی شد + عکس

سریع ترین جت مسافربری مافوق صوت جهان رونمایی شد + عکس

اخیرا از یک هواپیمای هسته‌ای مافوق صوت رونمایی شد که قادر است فاصله میان شهر لندن تا نیویورک را در مدت زمان کوتاه‌تری نسبت به یک مسابقه فوتبال، یعنی حدود ۸۰ دقیقه، طی کند.

به گزارش کن نیوز؛ این هواپیما با نام «هایپر استینگ» با سرعت بیش از ۴ هزار و ۲۸۷ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند که تقریبا معادل سه برابر سرعت یک هواپیمای کنکورد است‌.

این گام بزرگ مسیر را به سوی تجاری کردن هواپیماهای مافوق صوت باز کرده و سفر به دورترین نقاط را چهار الی پنج برابر سریع‌تر از حالت عادی می‌کند.

موتور هایپر استینگ در حقیقت توسط یک راکتور هسته‌ای کوچک اما نیرومند قدرت یافته و با طول بال‌های ۵۲ متر و بدنه ۱۰۰ متر، بیش از ۱۷۰ مسافر را در خود جای می‌دهد.

جت مافوق صوتطراح این هواپیما، اسکار وینالز به رسانه‌ها گفت که ساختار استینگ درست مانند اسمش شبیه به یک استینگ، به معنای یک نیش بزرگ خواهد بود.

چنین طرحی می‌تواند جریان هوایی که از جلو به بدنه وارد می‌شود را کنترل کرده و در عوض آن را به قسمت مرکزی و بال‌ها منتقل کند.

در حالیکه طراحان امروزی بیشتر به مواردی مانند سازگاری با محیط زیست فکر می‌کنند، وینالز برای رسیدن به قدرت باورنکردنی ۳.۵ ماخ تمام تلاش خود را به کار بسته است.

جت مافوق صوت

 

منبع: کاماپرس

ارسال نظر