|

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی در پاسخ به کن‌نیوز:

خانم وزیر هزینه سفر کیش را پرداخت کرده‌اند

وصول مطالبات ۳۲۰ میلیارد تومانی برای واریز به خزانه
خانم وزیر هزینه سفر کیش را پرداخت کرده‌اند

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری درباره موضع سازمان هواپیمایی درباره گزارشی که قرار است از این سازمان به دادسرای دیوان محاسبات ارجاع شود، اعلام کرد: از سال ۱۳۹۷ تا پایان سال ۱۴۰۲، یک‌ونیم هزار میلیارد تومان مطالبات ایرلاین‌ها بوده و با شروع به کار دولت چهاردهم، با راه‌اندازی سامانه نظارت بر ایرلاین‌ها، این مطالبات در حال بررسی برای واریز به حساب خزانه و لذا عملکرد سازمان شفاف است.

مهدی رمضانی این سخنان را در نشست خبری امروز پاسخ به پرسش کن‌نیوز مطرح کرد و ادامه داد: در سال ۱۴۰۳، هفده میلیون بلیت پروازی داخلی فروخته شده که به ازای هر بلیت، ده هزار تومان یعنی مجموعاً ۱۷۰ میلیارد تومان بابت پروازهای داخلی و ۱۵۰ میلیارد تومان بابت پروازهای خارجی در ازای پرداخت شش یورو برای هر پرواز به حساب خزانه واریز شده است و تمامی این گزارشات مالی مبنی بر واریز این 320 میلیارد تومان به خزانه دولت نیز شفاف است.

این مسئول در پاسخ به پرسش دیگر کن‌نیوز مبنی بر واکنش سازمان هواپیمایی در برابر خبری که چندی پیش از سفر تفریحی خانواده وزیر راه به کیش منتشر شد و بررسی جزئیات این خبر هم از موارد مطرح در گزارش ارجاعی به دادسرای دیوان محاسبات است، با تأکید بر اینکه استفاده از خدمات رفاهی در دستگاه‌های دولتی در ازای کسر هزینه از حقوق یک اتفاق روتین است و از این پس هم از این خدمات استفاده خواهد شد، گفت: سازمان هواپیمایی از این روتین دولتی مجزا نیست اما تمام این هزینه‌کردها زیر نظر ناظران سازمان بازرسی انجام می‌شود و هر کس از این خدمات استفاده کند، از حقوق آن شخص کسر خواهد شد.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با تصریح اینکه بر طبق همین منوال خانم دکتر هزینه سفرشان را خودشان پرداخت کرده‌اند، عنوان کرد که در سیستم‌های دولتی، هزینه‌کرد تمامی پول‌ها زیر نظر بازرسان مستقر در آن سازمان بررسی می‌شود و استفاده از رفاهیات دستگاه‌های دولتی برای همه دستگاه‌ها تعریف شده است و اگر از خدماتی هم استفاده شود از حقوق کارکنان کسر خواهد شد و سفر خانم وزیر هم این‌گونه نبوده که خارج از سیستم هزینه‌کرد باشد.

 

تمام ایرلاین‌ها به سامانه نظارتی متصل می‌شوند

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین با اشاره به اقدامات این سازمان از ابتدای دولت چهاردهم گفت: نخستین محور، شفاف‌سازی مالی است؛ دومین مورد، مقررات‌زدایی و اصلاح شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها در راستای جذب سرمایه‌گذاری برای توسعه ناوگان؛ سوم، تدوین دستورالعمل‌های مرتبط با حقوق مسافر، رتبه‌بندی شرکت‌های هواپیمایی، شفاف‌سازی تخصیص ارز، شفافیت در تأسیس، مسائل گمرکی و وصول مطالبات از سازمان‌ها بوده که همگی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری دنبال شده است. رمضانی ادامه داد: تسهیل در ورود ناوگان و افزایش تعداد صندلی‌های پروازی، افزایش بازرسی‌های ناوگان و فرودگاه‌ها با هدف ارتقای ایمنی و امنیت پروازها و راه‌اندازی مرکز اقتصاد دانش‌بنیان و مقابله با تحریم‌ها به‌منظور کاهش زمان تعمیرات هواپیما از دیگر اقدامات انجام‌شده است.

وی گفت: یکی دیگر از اقدامات، راه‌اندازی مانیتورینگ آنلاین شرکت‌های هواپیمایی است که در حال حاضر، اطلاعات تمامی شرکت‌های فعال هواپیمایی به‌صورت آنلاین در سامانه قابل مشاهده است. اطلاعاتی از قبیل وضعیت پروازی، میانگین تأخیر، تعداد مسافران و سایر شاخص‌های عملکردی در این سامانه نمایش داده می‌شود.

 

نفس آفرین زاد

 

ارسال نظر