|

نتایج جستجو :

  • «Flightradar24»، در سال 2006 توسط دو نفر سوئدی که از علاقمندان به هوانوردی بودند، در ابتدا با نام های «Flygbilligt.com» و در ادامه «Flugradar.nu» برای پوشش دادن فضای اروپای مرکزی و شمالی، ابداع و راه اندازی شد.

  • در نخستین روزهای سال میلادی جدید به تاریخ 2 ژانویه 2024، پرواز شماره 516 خطوط هوایی «JAL» ژاپن، که در اصل یک «پرواز برنامه ریزی شده» (Scheduled Flight) مسافربری توسط ایرباس A350، از مبدا فرودگاه «نیو چیتوز» در نزدیکی شهر «ساپورو» به مقصد فرودگاه بین المللی «هانیدا» واقع در شهر «توکیو» بود، در هنگام فرود در باند 34R این فرودگاه با یک فروند…

  • مسافران پس از پیاده شدن از پرواز شرکت هواپیمایی »آلاسکا» شرایط پرواز را این طور توصیف کردند که از حفره به وجود آمده در هواپیما، چراغ‌های شهر در داخل آسمان شب به وضوح قابل رویت بودند.

  • «شکارچیان طوفان» (Hurricane Hunters) که همچنین با نام «Typhon Hunters» نیز شناخته می شوند، متشکل از «خدمه هوایی» (Aircrews) و ناوگان هواپیماهایی هستند که با هدف جمع آوری داده های هواشناسی، به سمت «طوفان های استوایی» (Tropical Cyclones) پرواز می کنند.

  • تاریخچه قایق‌های پرنده بسیار جذاب است که از روز‌های اولیه حمل و نقل هوایی تا اواسط قرن بیستم می‌گذرد. این هواپیما‌های منحصر به فرد نقش مهمی در توسعه سفر‌های هوایی، عملیات نظامی و اکتشاف مناطق دورافتاده ایفا کردند. بیایید تاریخ غنی قایق‌های پرنده را بررسی کنیم، تکامل آن‌ها، نقاط عطف کلیدی و در نهایت افول آن‌ها را بررسی کنیم.

  • به برخورد قسمت انتهایی بدنه هواپیما (دم هواپیما) با سطح باند، «Tail Strike» گفته می شود. از نظر آماری، «Tail Strike» بیشتر در هنگام فرود رخ می دهد؛ با این حال وقوع آن در زمان برخاستن نیز به دور از احتمال نیست.

  • سرویس‌های بهداشتی در هواپیماها برخلاف ظاهر به نظر ساده، دارای پیچیدگی‌های خاصی است که در مطلب پیش رو قصد داریم به بررسی آن ها بپردازیم.

  • تاثیر «آلودگی هوا» (Air Pollution) بر انجام پروازها، امروزه جزو موضوعات جنجالی، و در عین حال قابل بحث و بررسی در پیرامون مجموعه داده های عوامل منجر به ایجاد تاخیر در ترافیک یک فرودگاه است. جنجالی بودن این موضوع از این بابت است که فرودگاه ها و هواپیماها خود به تنهایی، به عنوان منابع «آلودگی هوا» محسوب می‌‎شوند؛ حال آنکه در مقابل، شرایط عملیاتی آن…

  • اولین تلاش‌های عملی انسان برای تحقق رویای پرواز ساختن بال‌هایی بود که به بازوها می‌چسبیدند و انسان با خیال خوش پرنده‌شدن با آن بال‌ها از ارتفاع فرود می‌آمد اما غافل از آنکه قدرت ماهیچه‌های بازوی بشر با پرندگان تفاوت دارد و ازاین‌رو، انسان قادر نیست بازوهایش را با قدرت بال‌های پرندگان تکان دهد و درنتیجه، این آزمایش‌ها اغلب به نتایج فاجعه‌باری ختم…

  • برخورد حیوانات با هواپیمای در حال پرواز، در حال نشستن یا برخاستن، «Wildlife Strike» نام دارد که از رایج ترین سناریوهای آن می توان به برخورد «پرندگان» با هواپیماها اشاره کرد.