|

افزایش اعزام و پذیرش مسافران هوایی در ۹ ماهه سال جاری

افزایش اعزام و پذیرش مسافران هوایی در ۹ ماهه سال جاری

اعزام و پذیرش مسافران هوایی در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است.

اعزام و پذیرش مسافران هوایی در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد رشد را نشان می‌دهد و در این مدت بیش از ۲۶ میلیون مسافر از ۵۶ فرودگاه کشور اعزام و پذیرش شده اند.

شایان ذکر است با وجود افزایش تعداد مسافران هوایی در سال جاری، با کاهش ۶ درصدی نشست و برخاست هواپیما و افزایش ۲۸ درصدی ارسال و پذیرش بار از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه روبرو بودیم.

بر اساس آمار دریافت شده از گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، طی ۹ ماهه امسال، ۲۲۸ هزار و ۳۲۱ نشست و برخاست در ۵۶ فرودگاه کشور صورت گرفته است که سهم پروازهای داخلی ۲۱۰ هزار و ۴۳۷ نشست و برخاست با بیش از ۲۴ میلیون مسافر و سهم پروازهای خارجی در ۲۸ فرودگاه ، ۱۷ هزار و ۴۳۷ نشست و برخاست با بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار مسافر بوده است.

بر این اساس فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز و اصفهان در رتبه های اول تا پنجم در اعزام و پذیرش مسافر و نشست و برخاست هواپیما در جمع ۵۶ فرودگاه کشور قرار گرفته اند.

در آذر ماه نیز بیش از ۲۵ هزار نشست و برخاست پرواز با قریب به دو میلیون و ۹۱۰ هزار نفر اعزام و پذیرش مسافر ثبت شده که نسبت به ماه گذشته(آبان ماه)، افزایش یک درصدی در هر دو بخش را نشان می دهد.

در عین حال در نشست و برخاست ۷ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۵ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۱۰ درصد کاهش نسبت به ماه مشابه سال گذشته وجود داشته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران؛ در آذرماه، مهرآباد با ۳۴ درصد، فرودگاه مشهد ۱۵درصد، فرودگاه شیراز با ۷درصد، فرودگاه اصفهان با ۴ درصد و فرودگاه اهواز با ۵ درصد بیشترین سهم در اعزام و پذیرش مسافر و نشست و برخاست هواپیما را داشته اند.

گفتنی است؛ ۹۴درصد مسافران در آذر ماه از پروازهای داخلی، ۴ درصد مسافران از پروازهای خارجی و ۲درصد مسافران از پروازهای عتبات و عالیات برای انجام سفر استفاده کرده اند.

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

ارسال نظر