|

مفهوم انواع رنگ‌ها در flightradar 24

مفهوم انواع رنگ‌ها در flightradar 24

این روزها همزمان با اتفاقات اخیر در خاورمیانه مراجعه به اپلیکیشن کاربردی «فلایت‌رادار» زیاد شده است، اما آیا از کاربرد و مفهوم انواع رنگ‌ها و نشانه‌ها در این اپلیکیشن اطلاع دارید؟

 

در سرویس «Flightradar24»، رنگ ها دارای معنی و مفهوم هستند. وقتی روی نماد هواپیمای مورد نظر کلیک کنید، مسیری که آن هواپیما طی کرده است، روی نقشه نمایش داده خواهد شد.

 

 رنگ زرد مسیر پروازی نشان داده شده به ارتفاعی که هواپیمای مورد نظر در آن موقعیت داشته است، بستگی دارد؛ به رد مسیر پروازی، «Trail» گفته می شود.

 

 اگر ارتفاع هواپیما زیر 100 متر باشد، مسیر با رنگ سفید، بیش از 100 متر، مسیر با رنگ زرد، با افزایش ارتفاع با رنگ سبز، و با رفتن هواپیما به ارتفاع فراتر از 2500 متر، مسیر با رنگ آبی روشن، نشان داده خواهد شد؛ بیشترین ارتفاعات ممکن نیز با رنگ های به ترتیب آبی تیره، بنفش و در نهایت قرمز، نمایش داده خواهند شد.

 

 اگر مسیر طی شده توسط هواپیما با به اصطلاح «خط نقطه چین» (Dotted Line) سیاه نشان داده شود، به این معناست که هواپیما خارج از پوشش «Flightradar24» بوده و موقعیت آن در حال تخمین زده شدن است.

 

 

در این میان هواپیماها نیز مانند مسیرها، دارای کد رنگ هستند. هواپیماهای «آبی» (Blue)، در حال «ردیابی» (Tracking) از طریق ماهواره هستند؛ به این صورت که ماهواره ها، سیگنال های «ADS-B» را از هواپیماها جمع آوری کرده و به شبکه «Flightradar24» جهت پردازش و نمایش، ارسال می کند. هواپیماهایی «زرد» (Yellow)، به طور مستقیم از طریق «شبکه گیرنده زمینی» (Terrestrial Receiver Network) ردیابی می شوند و یا در موقعیت تخمینی قرار دارند.

 

 اگر هواپیمایی نیز به رنگ «قرمز» (Red) نشان داده شود، به این معناست که یا شما بر روی آن کلیک کرده اید، یا اینکه هواپیما وارد وضعیت اضطراری شده و ترانسپوندر آن در حال به اصطلاح «Squawk» کردن کد 7700، است.

 

نویسنده: علیرضا عشاقی

ارسال نظر