|

استانی که بالگرد امداد ندارد

استانی که بالگرد امداد ندارد

وحدت نژاد رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از استاندار و مجمع نمایندگان  و مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان کشوری انتظار داریم به صورت جدی پیگیر تامین بالگرد اورژانس هوایی این استان محروم، کوهستانی، سخت گذر، با پراکندگی بالا، دورافتاده، گردشگرپذیر و حادثه خیز شوند؛ چراکه جان مادران باردار، بیماران قلبی و مغزی، مارگزیده‌ها و مصدومان سوانح و حوادث طبیعی و غیرطبیعی، به وجود بالگرد در این استان وابسته است.

وی ادامه داد: در برخی استان‌ها که شرایط استان ما را ندارند هفت یا هشت بالگرد امدادی وجود دارد، اما در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نبود پیگیری جدی هم اکنون بالگرد نداریم.

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهکیلویه و بویراحمد گفت: از زمان سقوط بالگرد اورژانس هوایی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون برای ۷ مورد شامل انتقال زن باردار، مارگزیده، سقوط از ارتفاع و سکته مغزی و قلبی و سوانح و حوادث، به امداد هوایی در مناطق محروم، دور افتاده، سخت گذر و کوهستانی استان نیاز داشته‌ایم اما به دلیل نبود بالگرد نتوانسته ایم به آنها امدادرسانی کنیم و حتی یک نفر از آنها فوت کرد.

وحدت نژاد بیان کرد: با وجود پیگیری های صورت گرفته از سوی مسئولان اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی استان برای تامین بالگرد اورژانس هوایی، تاکنون نتیجه ای نگرفته ایم.

 

منبع: صدا و سیما

ارسال نظر