|

خدمه سومین ماموریت سرنشین‌دار «آکسیوم اسپیس» برای پرواز آماده می‌شوند

خدمه سومین ماموریت سرنشین‌دار «آکسیوم اسپیس» برای پرواز آماده می‌شوند

ماموریت «آکسیوم-۳» که سومین ماموریت سرنشین‌دار شرکت «آکسیوم اسپیس» است، در سال ۲۰۲۴ به سمت «ایستگاه فضایی بین‌المللی» پرواز خواهد کرد.

 باز هم نیازی به استخدام فضانوردان سابق آژانس باشد.

گزراوچی در ماه مه از میان ۳۶ هزار متقاضی در ترکیه به عنوان کاندیدای فضانورد انتخاب شد. او که برای اولین پرواز فضایی ترکیه آماده می‌شود، گفت که امیدوار است این تلاش، ردپای قابل توجهی را در صدمین سالگرد افتخار کشورش به جا بگذارد و همچنین به ترکیه در محکم کردن اتحاد پس از زلزله ویران‌گر اوایل سال کمک کند.

ویلادی طی پرواز نیروی هوایی ایتالیا در ماه ژوئن با ویرجین گلکتیک به فضای زیر مداری رسید. او در مورد این تجربه گفت: از نظر آموزشی باید بگویم که این به عنوان یک پرواز آزمایشی اولیه برای من بسیار سودمند بود.

ویلادی تاکید کرد که او سالها تجربه آموزشی در روسیه و ناسا را تحت ابتکارات قبلی نیروی هوایی به ارمغان می‌آورد. وی افزود: برای افرادی که می‌خواهند به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرواز کنند، ویرجین گلکتیک مورد نیاز یا ضروری نیست. آموزش تفاوت دارد اما تجربه مشابه است. تنها در یک ساعت و نیم، همه مراحل پرواز شامل پرتاب، ریزگرانش و ورود مجدد را سپری می‌کنید اما قطعا یک پلتفرم خوب برای آزمایش و تقویت کردن همه قابلیت‌های آموزشی است.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر