|

بر اساس اطلاعات سایت منابع پروازهای هوایی "PlaneRadar" :

عملیات شناسایی یک پهپاد آمریکایی در امتداد مرزهای غربی روسیه

عملیات شناسایی یک پهپاد آمریکایی در امتداد مرزهای غربی روسیه

یک هواپیمای بدون‌خلبان شناسایی نیروی هوایی آمریکا به مدت ۱۱ ساعت در نزدیکی خطوط مرزی روسیه در حریم هوایی کشورهای اوکراین، لهستان، لیوانی، لتونی و استونی پرواز کرد.

یک هواپیمای بدون خلبان راهبردی نیروی هوایی آمریکا از نوع «‌Global Hawk» روز شنبه به مدت 11ساعت در نزدیکی مرزهای روسیه در حال گشت زنی بود.

بر اساس اطلاعات سایت منابع پروازهای هوایی "PlaneRadar"، این پهپاد آمریکایی از پایگاه هوایی «Sigonella» در خاک ایتالیا به پرواز در آمده و در ابتدا در طول مرزهای اوکراین و سپس لهستان در نزدیکی خطوط مرزی روسیه پرواز کرده است. این پهپاد چند ساعتی در آسمان لیتوانی و در نزدیکی منطقه کالینینگراد (غربی‌ترین منطقه از خاک روسیه در اروپا) باقی مانده و سپس از حریم هوایی لتونی و استونی عبور کرده و بیش از 3ساعت نیز در مرزهای غربی روسیه در این ناحیه گشت زنی کرده است. این پهپاد آمریکایی قبل از بازگشت به پایگاه خود بار دیگر در نزدیکی حریم هوایی منطقه کالینینگراد روسیه پرواز کرد.

لازم به یادآوری است که اخیراً فعالیت هواپیماهای اطلاعاتی-جاسوسی خارجی در نزدیکی مرزهای روسیه به طور قابل توجهی افزایش یافته است. پنجشنبه گذشته نیز یک عدد پهپاد آمریکایی در نزدیکی منطقه کالینینگراد مشاهده شد. هفته قبل نیز یک هواپیمای شناسایی آمریکایی در نزدیکی شبه جزیره کریمه و دریای کراسنودار پرواز کرده بود.

پیش از این وزارت دفاع روسیه بارها از مقامات واشنگتن خواسته تا از انجام این عملیات خودداری کنند، ولی پنتاگون پاسخی به این درخواست نداده است.

"بوریس روژین" کارشناس مرکز روزنامه نگاری نظامی-سیاسی یادآور شده، وزارت دفاع آمریکا حداقل سه سال است که در حال انجام پروازهای شناسایی دقیق در نزدیکی مرزهای روسیه است. خط مشی راهبردی پنتاگون مبتنی بر این است که روسیه یکی از مهم‌ترین دشمنان آمریکاست و به همین دلیل سال به سال عملیات شناسایی و تحقیقاتی در رابطه با روسیه افزایش بیشتری پیدا ‌می‌کند.

منبع:تسنیم

 

ارسال نظر