|

همکاری بویینگ و امبرائر/آیا رقیب ایرباس A220 در راه است؟

همکاری بویینگ و امبرائر/آیا رقیب ایرباس A220 در راه است؟

گزارش اختصاصی-سیدامیرحسین موسوی مقدم-خبرنگار کن نیوز

به گزارش کن نیوز به نقل از بویینگ این شرکت و شرکت برزیلی امبرائر با موافقت دولت برزیل همکاری استراتژیک خود را درجهت تسریع رشد دو شرکت در بازار هوافضا را آغاز کردند.

در ماه گذشته دو شرکت توافق کردند که در بخش هوانوردی تجاری با هم همکاری کنند، 80% سهام شرکت جدیدی که در پی این توافق تاسیس خواهد شد به بویینگ خواهد رسید و 20% باقیمانده هم سهم امبرائر خواهد بود.

دو شرکت همچنین پیرامون هواپیمای نظامی امبرائر  KC-390 توافق کردند که با افزایش بهره‌ وری این هواپیما بازار جدیدی را برای این هواپیمای چند منظوره بوجود بیاورند، در رابطه با این هواپیما 51% از سهام به امبرائر و مابقی آن به بویینگ تعلق گرفت.

به نظر نمی‌رسد که بویینگ فقط برای حضور بیشتر در بازار هوانوردی رو به توافق با امبرائر آورده باشد بلکه این احتمال وجود که بویینگ برای مقابله با هواپیمای ایرباس A220 در بین هواپیماهای این شرکت هیچ رقیبی ندارد در حال برنامه ریزی است.

سال گذشته میلادی به علت ایجاد مشکلات متعدد برای شرکت بمباردیر در فروش هواپیماهای خود در خاک ایالات متحده آمریکا با افزایش مالیات گمرکی بر روی این هواپیما توسط بویینگ، بمباردیر طی توافقی %50.001 از سهام هواپیمای خود را بصورت رایگان به ایرباس داده بود تا توسط خط تولید ایرباس در ایالات متحده آمریکا هواپیماهای خود را بدون حق گمرک در خاک ایالات متحده آمریکا بفروشد.

به نظر می‌رسد بویینگ هم نمی‌خواهد بازار هواپیماهای کوچک با برد بالا فقط در اختیار ایرباس باقی بماند و این توافقات نشان از وجود خبری می‌دهند.

آیا رقیب ایرباس A220  در راه است؟

 

نویسنده: سید امیرحسین موسوی مقدم

ارسال نظر