|

قوانین پروازهای هوایی انگلستان در دوره کرونا تغییر می‌کند:

معافیت اتباع ۵۹ کشور از قرنطینه ۱۴ روزه پروازهای انگلستان

معافیت اتباع ۵۹ کشور از قرنطینه ۱۴ روزه پروازهای انگلستان

بریتانیا قرار است اقدامات قرنطینه‌ای جدیدی را برای ورود به این کشور در کمتر از یک هفته تنظیم کند.

بر این اساس هیچ خط‌مشی یکسانی برای کشورها در رسیدگی به ویروس کرونا وجود ندارد. در حالی که برخی از کشورها قوانین سختگیرانه‌ای اعمال می کنند اما برخی کشورها نیز رویه بسیار سهل انگارانه‌ای در پیش گرفته اند. در اروپا، مقررات مربوط به مسافرت بریتانیا در زمینه سفر هوایی در زمان بیماری کوید ۱۹ در صدر برخی اخبار قرار گرفته است.

هر چند انگلیس مرزهای خود را تعطیل نکرد، اما از ۸ ژوئن قرنطینه ۱۴ روزه‌ای را برای ورود به این کشور تحمیل کرد. کارگران اصلی جزو معدود کسانی بودند که از آیین‌نامه معاف بودند. با مروری بر آخرین بیانیه‌ها می توان متوجه شد که این دوره کوتاه قرنطینه موفقیت آمیز بوده است.  با این حال، کمتر از یک ماه از اجرای این قانون بحث برانگیز ، دولت انگلستان در حال حاضر به دنبال تغییر سیاست خود است. دولت تحت نخست وزیری بوریس جانسون اظهار کرد که هر سه هفته یک بار  این سیاست را مرور می کند. دولت انگلستان به زودی تصمیم خود را در خصوص معافیت اتباع بیگانه مسافران ۵۹ کشور را اعلام می کند. این برای شرکت‌های هواپیمایی انگلستان که خواستار کاهش اقدامات قرنطینه شده بودند، یک پیروزی محسوب می شود.

بریتیش ایرویز، easyJet و Ryanair از ۱۲ ژوئن به امید بازنگری فوری قرنطینه دادخواست‌های قانونی را علیه دولت انگلستان اعلام کردند. در اطلاعیه مطبوعاتی سوم ژوئن، سخنگوی Ryanair گفت: « این قرنطینه ۱۴ روزه در انگلیس کاملا بی اثر و بی فایده است و هیچ تاثیری بر مسافران انگلیس نخواهد داشت. در شرایطی که علم پزشکی در سراسر اروپا، در کشورهایی مانند پرتغال، اسپانیا، ایتالیا و آلمان با خیال راحت همه محدودیت‌های مراجعان ورودی را حذف کرده اند، تحمیل این قرنطینه ناقص در انگلیس کاملا بی فایده بوده و باعث اتلاف وقت می شود.»

موضوع مربوط به محدودیت‌هایی است که قوانین قرنطینه مانع تردد مسافران می شود. ایرلاین‌ها نگران این هستند که مسافران مایل به سفر به انگلیس یا از انگلستان نباشند، زیرا طولانی بودن زمان قرنطینه باعث می شود زمان دیدار آن‌ها تمام شود.

قوانین فعلی برای سفر به انگلستان

اگرچه وعده تغییراتی وجود دارد، اما قوانین قرنطینه انگلستان هنوز تغییر نکرده‌اند. در حال حاضر تمام مسافرانی که وارد انگلیس می شوند، چه ساکن و  شهروند باشند یا نباشند، باید پس از ورود به مدت ۱۴ روز  قرنطینه شوند. در فرودگاه نیز باید ۴۸ ساعت قبل از ورود به انگلستان فرمی را تکمیل کنند و جزئیات مربوط به سفر را ارائه دهند.

چنانچه مسافران نتوانند آدرسی در انگلیس ارائه دهند، با هزینه خود در محل دولتی اسکان می گیرند، جایی که به مدت ۱۴ روز اجازه ترک آن نخواهند داشت. افرادی که مکانی برای اقامت دارند نیز باید ۱۴ روز در قرنطینه بمانند و با اتکا به دیگران برای تهیه موارد ضروری مانند مواد غذایی اقدام کنند.  به گفته بی بی سی، از هر ۵ مسافر با یک نفر برای اطمینان از رعایت قوانین تماس گرفته می شود.

مسافرانی که این قوانین رعایت نمی کنند با جریمه نقدی حداکثر تا هزار پوند مواجه خواهند شد و از کسانی که قبل از ورود فرم را پر نمی کنند می توان تا ۱۰۰ پوند جریمه اخذ کرد. البته این بستگی به این دارد کدام یک از چهار کشور بریتانیا را بازدید می کنید زیرا قوانین آن‌ها کمی متفاوت است.

آیین‌نامه فوق تا تاریخ ۱۰ ژوئیه به اجرا در خواهد آمد. پس از آن مسافران ۵۹ کشور از انجام قرنطینه معاف می شوند. کشورهایی که در این لیست قرار دارند شامل مقصد تعطیلات محبوب مانند اسپانیا، ایتالیا و فرانسه می شوند. همچنین مسافران کشورهای استرالیا، فیجی، هنگ کنگ، نیوزلند و ویتنام نیازی به انجام قرنطینه ندارند.

با این حال، باید در نظر گرفت که مسیرهای سفر دو طرفه نیستند. در حالی که انگلیس اجازه می دهد تا برخی از کشورها بدون نیاز به قرنطینه وارد این کشور شوند، بریتانیایی‌ها که به بعضی از همان کشورها پرواز می کنند برای پیروی از قوانین محلی باید قرنطینه شوند.

به عنوان مثال، شهروندان و ساکنان انگلستان می توانند بدون نیاز به قرنطینه در این کشور به پرتغال سفر کنند اما در بازگشت آنها به انگلیس قوانین قرنطینه ۱۴ روزه هنوز هم اعمال می شوند. مورد دیگر در یونان است. انگلیس بدون نیاز به قرنطینه از شهروندان یونانی به انگلستان استقبال می کند. با این حال، یونان اجازه نمی دهد تا شهروندان انگلستان حداقل تا ۱۵ ژوئیه به آنجا سفر کنند.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

ارسال نظر