|

۳۲ هزار نیروی خطوط هوایی یونایتد و امریکن به مرخصی اجباری رفتند

۳۲ هزار نیروی خطوط هوایی یونایتد و امریکن به مرخصی اجباری رفتند

شرکت‌های هواپیمایی یونایتد ایرلاینز و امریکن ایرلاینز ۳۲ هزار نیروی کار خود را تعدیل کرده و به مرخصی اجباری می‌فرستند.

شرکت‌های هواپیمایی یونایتد ایرلاینز و امریکن ایرلاینز برای بیش از 32 هزار نیروی کار خود اطلاعیه‌ای جهت مرخصی اجباری فرستاده و اعلام کردند نمی‌توانند پس از روز پنجشنبه و پایان برنامه حمایتی دولت از پس پرداخت حقوق آنها برآیند.

 شرکت یونایتد طی پیامی به کارکنان خود اعلام کرد:« از 13 هزار خانواده عضو شرکت تشکر کرده و امیدواریم دوباره بتوانیم پذیرای آنها باشیم».

 شرکت امریکن پیام مشابهی را برای 19 هزار نیروی کار خود فرستاد و داک پارکر مدیرعامل آن قول داد در صورت تصویب یک بسته کمکی دیگر، این مرخصی‌ها را پایان دهد.

 یونایتد برای 13432  نیروی کار خود اطلاعیه مرخصی اجباری فرستاد. نیمی از این افراد در بخش خدمات پرواز شاغل بودند.

 4 شرکت هواپیمایی بزرگ آمریکا در ماه آوریل قول دادند در صورت دریافت حمایت دولتی، تا پایان سپتامبر هیچکس را اخراج نکنند. طبق گزارش وزارت خزانه داری آمریکا، شرکت هواپیمایی امریکن 5.8 میلیارد دلار، شرکت دلتا 5.4 میلیارد دلار، شرکت یونایتد 5 میلیارد دلار و شرکت ساوت وست حدود 3.3 میلیارد دلار حمایت دولتی دریافت کرده‌اند.

 هیچکدام از این شرکت‌های هواپیمایی کارکنان خود را به مرخصی اجباری نفرستادند و شرکت ساوت وست هنوز هم برنامه ای برای این کار ندارد.

 بسته کمکی دولت آمریکا در همه‌گیری ویروس کرونا 25 میلیارد دلار وام به شرکت های هواپیمایی اعطا کرد. این شرکتها میلیاردها دلار به خاطر لغو سفرهایشان در ماه مارس ضرر کردند.

 سفرهای مسافرتی در ماه ژوئن و اوایل جولای افزایش یافت ولی تعداد این سفرها از آن زمان باز هم پایین آمده است. تعداد مسافران از بیستم سپتامبر 70 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است - 66 درصد پروازهای داخلی و 84 درصد پروازهای بین المللی- و تعداد پروازهای انجام شده توسط شرکتهای هواپیمایی نسبت به سال گذشته در همین دوره نصف شده است.

منبع: گزاری تسنیم

ارسال نظر