|

رونمایی از سوئیت‌های فرست کلاس هواپیمایی لوفت‌هانزا

رونمایی از سوئیت‌های فرست کلاس هواپیمایی لوفت‌هانزا

هواپیمایی آلمانی لوفت‌هانزا (Lufthansa) از طرح‌هایی برای کابین‌های جدید و لوکس فرست کلاس خودش با تخت‌های دو نفره و درهای قابل بسته شدن رونمایی کرده است. این کابین‌ها که به عنوان سوئیت پلاس (Suite Plus) شناخته می‌شوند، دارای یک میز بزرگ، کمد لباس، سیستم سرگرمی و دو صندلی پهن هستند که می‌توان آن‌ها را به یک تخت تبدیل کرد. کابین را نیز می‌توان با درب‌هایی از کف تا سقف به طور کامل از بقیه محیط مجزا کرد و حریم خصوصی کاملی را ایجاد کرد.

مسافرانی که به صورت فرست کلاس پرواز می‌کنند نیز می‌توانند در زمان دلخواه از منوی خوشمزه و لذیذ بهره ببرند. ینس ریتر مدیر عامل هواپیمایی لوفت هانزا در مراسم معرفی این طرح در برلین اظهار داشته:

«سوئیت پلاس فرست کلاس» احساس حریم خصوصی و فردیت را شبیه به یک اتاق هتل ایجاد می‌کند، ‌با این تفاوت کرد که این حریم خصوصی در ارتفاع یازده کیلومتری از سطح زمین است.»

این کابین‌ها به صورت رسمی در سال ۲۰۲۴ میلادی در هواپیماهای Airbus A350 جدید این شرکت معرفی خواهند شد و بخشی از برنامه ۲.۵ میلیارد یورویی این شرکت به شمار می‌روند. هواپیمایی لوفت هانزا همچنین به دنبال ارتقاء صندلی‌های خودش است و در حال نوسازی ناوگانش است تا بتواند مصرف سوخت و همچنین انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش بدهد.

علاوه بر این، شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا در حال سرمایه‌گذاری روی هواپیماهای دوربرد جدیدی است که از جمله آن‌ها می‌توان به دریم‌لاینر (Dreamliners) اشاره کرد که تا ۳۰ درصد سوخت کمتری نسبت به مدل‌های قبلی مصرف می‎‌کنند.

img1

فرست کلاس با اکونومی چه تفاوتی دارد؟

شرکت هواپیمایی لوفت هانزا همچنین طرح‌های اکونومی جدید خودش را در بهار سال ۲۰۲۲ میلادی معرفی کرده بود. این طرح‌ها، فضای جلوی پای صندلی‌ها بیشتر شده و همچنین این صندلی‌ها می‌توانند بیشتر به عقب خم شوند و از سوی دیگر، هیچ مزاحمتی برای فرد پشت سر نداشته باشند.

با اینکه بلیط‌های اکونومی اصلا هم سطح بلیط‌های فرست کلاس لوکس و خارق‌العاده نیستند اما پروازهای اکونومی یا اقتصادی نه تنها ارزان‌تر هستند بلکه برای محیط زیست نیز بسیار بهترند چراکه فضای کمتری را اشغال می‌کنند و در نتیجه، ظرفیت هواپیما افزایش پیدا می‌کند و آلایندگی به ازای هر مصرف نیز کاهش می‌یابد.

بر اساس گزارش‌های صورت گرفته از سوی شورای بین‌المللی حمل و نقل پاک که به اختصار به عنوان ICCT شناخته می‌شوند، در سال ۲۰۱۹ میلادی تخمین زده شده که مسافران فرست کلاس در یک هواپیمای منطقه‌ای ۲.۶ برابر بیشتر از یک مسافر با بلیط اکونومی در هر کیلومتر دی‌اکسید کربن آزاد می‌کنند.

با جادار شدن کابین‌های فرست کلاس، این مقدار حتی می‌تواند بیشتر نیز شود و مطمئنا این کار می‌توانند تأثیر قابل‌توجهی روی آلودگی‌های زمین داشته باشند. این در حالی است که در راستای کاهش آلودگی می‌توان به جای هواپیما با قطار سفر کرد.

 

ارcsm_Lufthansa-Allegris-First-Class-Suite-Plus-Doppelbett_1aebde4154-770x470وپا سرمایه‌گذاری بسیار زیادی روی زیرساخت‌های ریلی انجام داده و سفرهای طولانی با قطار در حال تبدیل شدن به سفرهایی ارزان‌تر، سریع‌تر و سبزتر از همیشه هستند و این به معنای آن است که امروزه زمان بسیار خوبی برای سفر با قطار و بدون نیاز به هواپیما به شمار می‌رود.

 

منبع: یورونیوز

ارسال نظر