|

نقص فنی هواپیمای جاستین ترودو را در هند زمین‌‎گیر کرد

نقص فنی هواپیمای جاستین ترودو را در هند زمین‌‎گیر کرد

نشست سران گروه ۲۰ پس از حواشی بسیار بالاخره به پایان رسید. اما جاستین ترودو به دلیل نقص فنی پرواز خود بیشتر در هند می‌ماند.

نشست سران گروه ۲۰ که به تازگی به میزبانی «ناندرا مودی»، نخست‌وزیر هند، برگزار شد به پایان رسید. با این حال، پرواز برگشت جاستین ترودو در حال حاضر با یک مشکل فنی مواجه شده است که اعضای هیئت کانادا به واسطه آن مجبورند کمی بیشتر در هند بمانند. ترودو قرار بود یکشنبه شب به وقت محلی کشور هند به همراه هیئت و رسانه‌هایی که با او سفر می‌کردند هند را ترک کند. با این حال، نیروهای مسلح کشور کانادا کمی قبل از پرواز متوجه یک مشکل مکانیکی شدند که رفع آن بیش از یک روز زمان می‌برد.

دفتر جاستین ترودو نخست وزیر کانادا پس از این اتفاق در بیانیه‌ای گفت: «ما در راه فرودگاه بودیم که نیروهای مسلح کانادا به ما اطلاع دادند که هواپیما با مشکل فنی مواجه شده است. متاسفانه این مشکلات ظاهرا یک شبه قابل حل نیستند و به همین دلیل نخست‌وزیر و هیئت کابینه کانادا هم قرار است کمی بیشتر در هند بمانند.»

جالب است بدانید این اولین باری نیست که هواپیماهای ایرباس برای جاستین ترودو و هیئتش مشکل‌ساز شده است. یکی از این اتفاقات به اکتبر سال ۲۰۱۶ برمی‌گردد که ترودو در آن مجبور شد تنها ۳۰ دقیقه پس از بلند شدن هواپیما به اتاوا بازگردد. مورد بعدی به اکتبر سال ۲۰۱۹ باز می‌گردد که هواپیمای وی آی پی او در حال رفتن به داخل آشیانه به دیوار کشیده شد و دماغه و روکش آن دچار آسیب قابل توجهی شده بود. این اتفاقات باعث شد تا این هواپیما تا چندین ماه سرویس‌دهی نداشته باشد و ترودو هم در پی آن در نهایت مجبور شد در دسامبر ۲۰۱۹ از یک هواپیمای پشتیبان برای رفتن به نشست سران ناتو استفاده کند که آن پرواز هم با نقص فنی مواجه شد.

سرانجام دولت فدرال در ماه جولای اعلام کرد که برای جایگزینی ناوگان فرسوده خود قراردادی به ارزش تقریبی ۳.۶ میلیارد دلار امضا کرده تا از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری کند. البته هنوز مشخص نیست که این هواپیماها چه زمانی قرار است مورد استفاده قرار بگیرند؛ اما به گفته خبرنگارانی که با جاستین ترودو به هند سفر کرده بودند، او قبل از این نشست در هفته گذشته از یکی از این هواپیماهای جدید استفاده کرده که لوگوی دولت کانادا روی آن به چشم می‌خورد.

گفتنی است که در نهایت زمان بازگشت جاستین ترودو و همراهانش همچنان مشخص نیست و این افراد احتمالا تا اطلاع ثانوی در هند خواهند ماند.

 

منبع: سی تی وی

ارسال نظر