|

عربستان و عمان تفاهم‌نامه همکاری در بخش هوانوردی امضا کردند

عربستان و عمان تفاهم‌نامه همکاری در بخش هوانوردی امضا کردند

عربستان سعودی و عمان یکشنبه تفاهم‌نامه همکاری در بخش‌های هوانوردی و خدمات لجستیکی امضا کردند.

عربستان سعودی و عمان تفاهم‌نامه‌ای برای تقویت همکاری در بخش‌های هوانوردی و خدمات لجستیکی امضا کردند.

بر اساس این گزارش، هدف از این تفاهم نامه ارتقای استانداردهای مشترک برای شناسایی فرصت‌ها و برنامه ریزی برای انعقاد قراردادهای مشترک در زمینه زنجیره تامین که برای کاهش هزینه‌ها و مدت زمان عرضه صورت می‌گیرد و همچنین تقویت همکاری‌ها با هدف تبادل تجربیات و دانش‌ها است.

خلیج آنلاین افزوده است: این تفاهم نامه باعث افزایش همکاری در زمینه ارزش افزوده داخلی برای طرفین در حوزه هواپیمایی کشوری، طرح‌های لجستیکی و فعالیت‌های مرتبط با آنها می‌شود.

این گزارش می‌افزاید، این تفاهم نامه یک سابقه‌ای ویژه برای همکاری‌های آتی در سطح منطقه ایجاد می‌کند که در چارچوب ارتقای جایگاه فرودگاه‌های دو کشور در جهان پس از همه گیری کرونا است.

دسامبر ۲۰۲۱ عربستان و عمان ۱۳ تفاهم نامه شامل پروژه‌های سرمایه گذاری به ارزش میلیاردها دلار در حوزه، نفت، گاز، پتروشیمی و خدمات لجستیکی دریایی و زمینی امضا کردند و نخستین گذرگاه مستقیم زمینی میان عربستان و عمان از طریق ربع الخالی و با هزینه حدود ۲۴۲ میلیون دلار افتتاح شد.

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی چند روز پیش به مسقط سفر و با مقامات این کشور درباره همکاری‌های دوجانبه و تحولات منطقه‌ای گفت وگو کرده بود.

منبع: 19 دی

منبع: ایرنا

ارسال نظر