|

خطوط هوایی ملی پاکستان به بخش خصوصی واگذار می‌شود

خطوط هوایی ملی پاکستان به بخش خصوصی واگذار می‌شود

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که دولت این کشور در حال آماده سازی طرحی برای فروش خطوط هوایی بین المللی پاکستان (پی‌آی‌ای) توسط حکومت آینده است.

به گزارش کن نیوز؛ پاکستان در در ماه جون موافقت کرده بود که در شرکت های دولتی در حال ضرر، تحت توافقی با صندوق بین المللی پول برای کمک مالی ۳ میلیارد دالری اصلاحات بیاورد.

دولت تنها چند هفته پس از امضای توافقنامه با صندوق بین المللی پول تصمیم به خصوصی سازی پی‌آی‌ای گرفت.

دولت که در ماه آگست برای نظارت بر انتخابات هشتم فبروری آغاز به کار کرد، از سوی پارلمان این اختیار را یافت تا هر اقدامی را که برای دستیابی به اهداف بودجه توافق شده با صندوق بین المللی پول لازم است، انجام دهد.

فواد حسن فواد، وزیر خصوصی سازی پاکستان درمورد طرح فروش شرکت هوایی گفته است: «کار ما ۹۸ درصد انجام شده است. ۲ درصد باقیمانده فقط برای آوردن آن در برگه اکسل پس از تصویب کابینه است.»

فواد اظهار کرد که این طرح قبل از پایان دوره تصدی دولت پس از انتخابات برای تصویب به کابینه ارائه خواهد شد. وی افزود که کابینه همچنین تصمیم خواهد گرفت که آیا سهام را از طریق داوطلبی بفروشد یا از طریق معامله دولت با دولت.

فواد گفت: «کاری که ما فقط در چهار ماه انجام دادیم، همان کاری است که دولت های گذشته برای بیش از یک دهه تلاش کرده اند انجام دهند.»

پی‌آی‌ای تا جون سال گذشته ۷۸۵ میلیارد روپیه پاکستان (۲.۸۱ میلیارد دالر) قرضدار بود و ۷۱۳ میلیارد روپیه زیان کرده بود. رئیس اجرایی این شرکت گفته است که زیان در سال ۲۰۲۳ احتمالاً ۱۱۲ میلیارد روپیه خواهد بود.

منبع: رویترز

ارسال نظر