|

یک باند فرودگاه دوونسویو، پارک عمومی می‌شود

یک باند فرودگاه دوونسویو، پارک عمومی می‌شود

با جابجایی محل ساخت هواپیماهای بمباردیر، یک باند فرودگاه دوونسویو تورنتو، پارک عمومی شده و تورنتویی‌ها می‌توانند این منطقه اسکان پیدا کنند.

درپی جابجایی عملیات ساخت هواپیماهای بمباردیر به خارج از فرودگاه دوونسویو، یکی از باندهای این فرودگاه به پارک عمومی تبدیل می‌شود.

توسعه‌دهنده Northcrest و Canada Lands Company با شهرداری تورنتو در حال بررسی طرح‌هایی برای توسعه مجدد فرودگاه دوونسویو به یک فضای عمومی خطی عظیم است.

بر اساس این طرح ۲۱۰ هکتار از سایت این فرودگاه معروف به id8 دوونسویو – در قلب یک طرح ثانویه ۵۴۰ هکتاری برای توسعه مجدد منطقه تبدیل به یک پارک شهری وسیع می‌شود.

پس از تحقق کامل این پروژه در یک بازه زمانی ۳۰ ساله، انتظار می‌رود که با ساخت حدود ۶۰ هزار واحد مسکونی، جمعیتی بالغ بر ۱۱۰ هزار نفر را در خود جای داده و ۴۷ هزار شغل جدید در آن ایجاد شود.

4-9-1024x768 (1)

نقشه‌های منتشر شده از این طرح نشان می‌دهد این پروژه شامل منطقه وسیعی در مرکز شهر تورنتو است که از خیابان بلور در جنوب تا کریدور ریلی تورنتو و از خیابان اسپادینا شرق و جارویس را در برمی‌گیرد.

طرح‌های شهری توسعه در زمین‌های فرودگاه دوونسویو شامل طیف وسیعی از واحدهای مسکونی با حداقل ۴۰ درصد واحدهای دو یا چند اتاق خوابه است.

شورای شهر قرار است در ماه مه طرح کلی این سایت را بررسی کرده و سازندگان آن نیز درصدد هستند رایزنی‌های لازم را قبل از جلسه شورا با اعضای شورا انجام دهند.

گفتنی است فرودگاه دوونسویو یک فرودگاه خصوصی با کد یاتا YZD است که در ارتفاع ۱۹۹ متری از سطح دریا در شهر تورنتو واقع شده است.

 

 

منبع: رسانه هدهد

ارسال نظر