|

اعتصاب خلبانان شرکت زیر مجموعه لوفت هانزا در آلمان

 اعتصاب خلبانان شرکت زیر مجموعه لوفت هانزا در آلمان

اعتصاب خلبانان شرکت هواپیمایی دیسکاور، زیر مجموعه "لوفت هانزای" آلمان در اعتراض به شرایط کاری و دستمزدها منجر به لغو برخی پروازها در فرودگاه های این کشور شده است.

به گزارش کن نیوز؛همچنان در زیرمجموعه جوان شرکت هواپیمایی لوفت هانزا (دیسکاور) در آلمان هیچ آرامش و سکوتی وجود ندارد. خلباناناین شرکت خواهان چهارمین اعتصاب هستند، حتی اگر حقوق آنها افزایش یافته باشد.

اعتصاب خلبانان که از نیمه شب آغاز شد، منجر به لغو اولین پروازها در دیسکاور زیرمجموعه لوفت هانزا شد. در فرانکفورت، هفت پرواز از ۱۶ پرواز برنامه ریزی شده این شرکت هواپیمایی در روز شنبه لغو شد. با توجه به این اعتصاب ها این شرکت می خواست یا از جت های شرکت های گروه دیگر استفاده کند یا مسافران آسیب دیده را دوباره رزرو کند.

کارل براندس، رئیس سازمان لوفت هانزا، با عدم درک به این فراخوان برای "اعتصاب همبستگی واکنش نشان داد. وی در نامه ای به خلبانان اشاره کرد که لوفت هانزا یک قرارداد جمعی بلندمدت با اتحادیه VC منعقد کرده است؛ همچنین با این هدف که ما در خطوط هوایی لوفت هانزا یک قرارداد جمعی بلندمدت بدون اعتصاب داشته باشیم تا رشد برنامه ریزی شده خود را با شما در چند سال آینده اجرا کنیم.

خط هوایی نسبتا کوچک برای تعطیلات دیسکاور، با ۲۴ جت ایرباس و حدود ۴۲۰ خلبان، تنها از فرانکفورت و مونیخ حرکت می کند و در درجه اول برای رقابت با شرکت کندور در تجارت توریستی در نظر گرفته شده است.

چندی پیش هم کارکنان نیروی زمینی شرکت لوفت هانزای آلمان در پی فراخوان اتحادیه وردی اعتصاب گسترده‌ای را در بسیاری فرودگاه‌های مهم به راه انداخته که این منجر به لغو بسیاری از پروازها شد.

کمی قبل از آن هم خلبانان یک شرکت تابعه لوفت هانزا در آلمان در پی دست نیافتن به توافقی با کارفرمایان بر سر شرایط کاری و دستمزدها اعتصاب ۴۸ ساعته‌ای را در این کشور به راه انداختند که منجر به لغو تعداد زیادی از پروازها شد.

اعتصاب ها در بخش حمل و نقل عمومی و کادر پزشکی و درمان هم در روزهای اخیر برگزار شده و منجر به اختلالات و مشکلاتی برای شهروندان شده است.

در این شرایط کشاورزان آلمانی هم در اعتراض به سیاست های دولت اعتراضات گسترده ای را در سراسر این کشور برگزار کرده و منجر به اختلالاتی در حمل و نقل شده اند.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر