|

جشن ممنوعه در فرودگاهی در فرانسه؛ نُه هزار نفر همزمان جریمه شدند

جشن ممنوعه در فرودگاهی در فرانسه؛ نُه هزار نفر همزمان جریمه شدند

دفتر دادستانی و استانداری فینیستر واقع در منطقه بروتانی در غرب فرانسه روز چهارشنبه ۳ آوریل (۱۵ فروردین) گفتند که بیش از ۹ هزار نفر به دلیل شرکت در یک جشن که ممنوع اعلام شده بود، همزمان جریمه شدند.

این جشن یا «ریو پارتی» در سایت فرودگاه «کمپر» در آخر هفته گذشته برگزار شده بود. این فرودگاه از ماه نوامبر گذشته فعالیت خود را متوقف کرده است.

«ریو پارتی» عبارت از جشن و رقص همگانی به همراه موسیقی پر سر و صدا در یک مکان نامعمول یا متروکه است.

بر پایه بیانیه مطبوعاتی دادستانی، در مجموع ۹ هزار و ۳۲۰ نفر به اتهام شرکت در «تجمع ممنوعه» ۱۳۵ یورو جریمه شدند. پلیس همچنین ۳ هزار ۳۲۰ نفر را برای «پارک کردن خطرناک خودرو در فرودگاه» به مبلغ ۱۳۵ یورو جریمه و با حذف سه امتیاز از گواهینامه رانندگی مجازات کرد. گواهینامه رانندگی در فرانسه ۱۲ امتیاز دارد.

مقامات می‌گویند شمار شرکت‌کنندگان در این جشن همگانی حدود ۹ هزار و ۵۰۰ نفر بوده و بنابراین تنها شمار اندکی از آنان توانسته‌اند از چنگ مأموران فرار کنند.

مأموران ژاندارمری همچنین حدود ۳۴۰ متر مکعب تجهیزات و سیستم‌های صوتی شامل میزهای میکساژ، میزهای گردان، دستگاه‌های نور، لیزر، سینت سایزرها وغیره را در آن مکان ضبط کردند. 

این سیستم‌ها شامل «اکثریت» دستگاه‌های مورد استفاده در جریان پارتی بود که روی ده‌ها جایگاه بزرگ و کوچک تعبیه شده بر روی آسفالت و چمن محوطه بر پا شده بود.

ژاندارم‌ها مقادیری مواد مخدر و پول نقد نیز در فرودگاه کمپر کشف و ضبط کردند.

به نوشته رسانه‌های فرانسه ۶۸ نفر به اتهام سازماندهی یا همدستی در تشکیل این تجمع غیرقانونی بازجویی شده‌اند.

زیان‌های مالی وارد شده به زیرساخت‌ها و امکانات ایمنی و امنیتی، تجهیزات روشنایی و تأسیسات هواشناسی این فرودگاه ۱۳۰ هزار یورو برآورد شده است.

استانداری بروتانی، اتاق بازرگانی و صنایع استان و نیز سازمان هواشناسی محلی فرانسه گفته‌اند که از این بابت شکایتی را نزد مقامات قضایی ارائه می‌کنند.

 

منبع: یورونیوز

ارسال نظر