|

ایر کانادا تغییرات جدید در سیاست انتخاب صندلی را به طور موقت کنار گذاشت

ایر کانادا تغییرات جدید در سیاست انتخاب صندلی را به طور موقت کنار گذاشت

طبق سیاست قبلی ایر کانادا، مسافرانی که در زمان رزرو، حق انتخاب رایگان صندلی نداشتند، در زمان پذیرش به صورت تصادفی صندلی اختصاص داده می‌شد و آن‌ها می‌توانستند به صورت رایگان صندلی خود را با صندلی دیگری که خالی است عوض کنند.

به گزارش کن نیوز؛ با این حال، اوایل این ماه برخی از مسافران ایر کانادا اطلاعیه‌هایی دریافت کردند که نشان می‌داد این شرکت هواپیمایی به زودی از مسافرانی که نرخ بلیط آن‌ها «استاندارد» یا «پایه» است، برای تغییر صندلی که به صورت خودکار در زمان پذیرش به آن‌ها اختصاص داده می‌شود، هزینه دریافت خواهد کرد.

Kerry Berlinquette، یک کارگزار مسافرتی ساکن انتاریو، تصویری از اطلاعیه‌ای که در تاریخ ۱۸ آوریل دریافت کرده بود را در فیسبوک خود به اشتراک گذاشت.

اعلامیه ایر کانادا مبنی بر دریافت هزینه صندلی!

اعلامیه ذکر می‌کرد: «ایر کانادا در حال معرفی فرآیند جدیدی برای تعیین صندلی برای نرخ بلیط‌های «استاندارد» یا «پایه» است.» «هنگامی که مسافران وارد فرآیند پذیرش شوند، سیستم ایر کانادا به صورت رایگان برای کسانی که از قبل صندلی رزرو نکرده‌اند، به طور خودکار صندلی تعیین می‌کند. در صورتی که مسافران بخواهند صندلی اختصاص داده شده خود را تغییر دهند، می‌توانند به راحتی با پرداخت هزینه، این کار را انجام دهند.»

این اطلاعیه که تاریخ اجرای تغییرات را ۲۴ آوریل اعلام می‌کرد، باعث موجی از شکایت مسافران ناراضی در فیسبوک و ردیت شد.

بر اساس این شکایت‌ها، ایر کانادا حالا می‌تواند به صلاحدید خود، اعضای گروه شما را از هم جدا کند تا مجبور شوید برای نشستن در کنار هم هزینه اضافی پرداخت کنید. (پیش از این، ریسک کمی در انتخاب صندلی در ۲۴ ساعت مانده به پرواز وجود داشت. معمولا صندلی‌های کنار هم پیدا می‌شد.)

در کامنتی زیر پست Berlinquette، یک کاربر فیسبوک نوشت: «این افتضاحه. اینکه مجبور بودی ۲۴ ساعت قبل از پرواز برای صندلی بجنگی به اندازه کافی بد بود. یه راه دیگه برای پول درآوردن!»

یک کاربر ردیت در تاریخ ۲۴ آوریل نوشت: «این ناامیدکننده است که ایرلاین‌های سنتی همانند ایر کانادا مثل ایرلاین‌های کم‌هزینه رفتار می‌کنند. اونها چمدان رایگان رو حذف کردن و حالا هم گزینه انتخاب رایگان صندلی در زمان پذیرش رو برداشتن. قدم بعدی چیه؟»

نمی فهمم چرا همه از ایر کانادا به خاطر اضافه کردن یه هزینه الکی دیگه عصبانی هستن. از آخرین باری که کمک مالی گرفتن، کیفیت خدمات، غذا، به موقع رسیدن، تمیزی و به طور کلی همه چیزشون افت کرده و به سطح ایرلاین‌های ارزان‌قیمت پایین اومده.

واکنش ایرلاین ایر کانادا به شکایات اخیر

پس از برخی واکنش‌های منفی، ایر کانادا بیانیه‌ای را برای وبسایت خبری صنعت هواپیمایی Pax News منتشر کرد تا تغییرات جدید در سیاست را روشن کند.

ایرلاین ایر کانادا در این بیانیه به Pax News نوشت: «آنچه تغییر کرده و با نرخ‌گذاری بلیط‌های ما مطابقت دارد، این است که پس از اینکه در زمان پذیرش به صورت رایگان برای مسافران صندلی تعیین شد، حالا اگر مسافری بخواهد صندلی خود را به صندلی دیگری که ما برایشان انتخاب کرده‌ایم تغییر دهد، باید همان هزینه‌ای را بپردازد که قبلا برای انتخاب صندلی پیش از پذیرش پرداخت می‌کرد.» ایر کانادا همچنین به Pax News اعلام کرد که مطابق با قوانین حمایت از مسافران هوایی کانادا، همچنان برای اطمینان از اینکه اعضای یک خانواده در یک رزرو با هم در یک ردیف بنشینند، به صورت رایگان صندلی اختصاص خواهد داد.

با این حال، تا تاریخ ۲۶ آوریل، ایر کانادا هزینه جدید انتخاب صندلی را به حالت تعلیق درآورد. این ایرلاین ملی کانادا تایید نکرد که آیا واکنش منفی مصرف‌کنندگان روی این تصمیم تاثیر داشته است. همچنین از پاسخ به سوالات CTVNews.ca درباره علت وضع این هزینه و مدت زمان تعلیق آن خودداری کرد.

«سخنگوی ایر کانادا که نامش ذکر نشده بود، روز دوشنبه در ایمیلی به CTVNews.ca نوشت: ما اجرای این طرح را به دلایل عملیاتی برای اطمینان از راه‌اندازی روان برای مشتریان و کارمندان خود به حالت تعلیق درآوردیم. ما در زمان مناسب، مراحل بعدی را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

ایر کانادا اولین ایرلاین کانادایی نخواهد بود که برای انتخاب صندلی بعد از پذیرش، هزینه دریافت می‌کند. با این حال، ایرلاین‌هایی که چنین هزینه‌ای دریافت می‌کنند، مانند Flair و Porter، معمولا کم‌هزینه هستند. همچنین نرخ پایه بلیط‌هایشان از ایرلاین ملی کانادا ارزان‌تر است.

یک استثنا وجود دارد: وست‌جت، دومین ایرلاین بزرگ کانادا بعد از ایر کانادا، برای انتخاب صندلی نیز هزینه دریافت می‌کند.

 

منبع: هد هد

ارسال نظر