شکایت خانواده قربانیان سانحه مرگبار هواپیمای باری لوئیزویل از UPS و بویینگ
پروندهای جنجالی برای هواپیماهای باری قدیمی
خانواده جانباختگان سانحه هواپیمای باری UPS که ماه گذشته در شهر لوئیزویل سقوط کرد، طبق اعلام وکلای پرونده، برای طرح شکایتهای قصور منجر به مرگ اقدام خواهند کرد.
کن نیوز| پروندهای جنجالی که به گزارش رویترز، برای خانوادههای قربانیان، راهی برای یافتن پاسخ و مسئولیتپذیری است؛ در حالیکه برای صنعت هوانوردی، این بحث جدیدی درباره عمر عملیاتی هواپیماهای باری قدیمی ایجاد میکند.
به گزارش کن نیوز، هواپیمای باری مدل MD-11 که بهعنوان پرواز UPS شماره ۲۹۷۶ از لوئیزویل به هونولولو در حال پرواز بود، در تاریخ ۴ نوامبر چند لحظه پس از برخاست دچار سانحه شد و در محدودهای صنعتی نزدیک فرودگاه بینالمللی محمدعلی لوئیزویل سقوط کرد. در این سانحه، مجموعاً ۱۴ نفر جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز مجروح شدند.
دفاتر حقوقی اعلام کردهاند نخستین شکایتها در دادگاه ایالتی کنتاکی به نمایندگی از قربانیان روی زمین ثبت خواهد شد. این شکایتها قرار است نام UPS، بوئینگ (مالک برنامه MD-11) و شرکتهای مرتبط با نگهداری هواپیما را دربر گیرد و آنها را به سهلانگاری در بهرهبرداری از یک هواپیمای کهنه و دارای مشکلات ساختاری متهم کند. یکی از وکلا به رویترز گفته است یافتههای اولیه نشان میدهد هواپیما «کهنه و فرسوده بوده است.»
طبق گزارش اولیه منتشرشده توسط هیات ملی ایمنی حملونقل آمریکا (NTSB)، ترکخوردگیهای خستگی در بخش مهمی از نگهدارنده موتور چپ شناسایی شده که باعث جدا شدن موتور هنگام تیکآف و منجر به وقوع سانحه شده است. پس از این سانحه، شرکتهای UPS، فدکس و دیگر بهرهبرداران MD-11 ناوگان خود را زمینگیر کردند و FAA نیز دستور بازرسی اضطراری صادر کرد؛ دستوری که احتمالاً بسیاری از این هواپیماها را تا سال ۲۰۲۶ از خدمت خارج نگه میدارد.
ارسال نظر