|

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت:

ایرلاین‎ های داخلی تمامی مبالغ بلیت‎ های مسافران را بازگردانده ‎اند

ایرلاین‎ های داخلی تمامی مبالغ بلیت‎ های مسافران را بازگردانده ‎اند

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: ایرلاین‌های داخلی مبالغ بلیت‌های مسافران را بدون کسر هزینه لغو سفر بازگردانده‌اند.

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، درباره صحبت‌های دیروز رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران پیرو بازگرداندن مبالغ بلیت‌های مسافران توسط ایرلاین‌ها گفت: بیشتر ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی داخلی در استرداد بلیت‌های مسافران بسیار خوب عمل کرده‌ و تمامی مبالغ استرداد بلیت‌ها را به آژانس‌های مسافرتی پرداخت کرده‌اند.

 

ایرلاین‌های خارجی با پول مردم کاسبی می‌کنند

او ادامه داد: طرف حساب شرکت‌های هواپیمایی آژانس‌های مسافرتی هستند، بنابراین در ابتدا پول به آژانس‌ها پرداخت شده تا از این طریق با مسافران تسویه حساب شود. با توجه به آنکه قرارداد‌های آژانس‌ها و شرکت‌های هواپیمایی در قالب دوره‌های ۱۵ روزه و یک ماهه است بنابراین به صورت کامل این مبالغ تسویه می‌شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی یادآور شد: طبق قراردادی که بین آژانس‌های هواپیمایی و شرکت‌های هواپیمایی داخلی است، مبالغ بیشتری هم در اختیار آژانس‌ها قرار می‌گیرد تا در صورت وجود مشکل بتوانند پول‌های مسافران را بازگرداند بنابراین در این بازه زمانی ایرلاین‌های داخلی به صورت کامل این مبالغ را تسویه حساب کرده‌اند.

سامانی اظهار کرد: در این ایام یکی از شرکت‌های هواپیمایی حدود ۴۰ میلیارد تومان پول بلیت مسافران را استراد کرده و شرکت هواپیمایی دیگری هم حدود ۳۰ میلیارد تومان از مبالغ را پرداخت کرده است، طبق ارزیابی‌هایی که انجام شده است تمامی شرکت‌های هواپیمایی به صورت کامل تسویه حساب کرده‌اند و اگر پولی باقیمانده مربوط به شرکت‌های هواپیمایی خارجی است.

 

پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان بابت استرداد مسافران پرداخت شده است

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی یادآور شد: تا کنون بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان پول بابت لغو (کنسلی) بلیت‌ها از سوی شرکت‌های هواپیمایی به آژانس‌های مسافرتی پرداخت شده است و این ادعا از سوی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی بابت پرداخت نکردن اعلام نهایی داخلی و پرداخت پول از سوی آژانس‌های مسافرتی به صورت کامل رد می‌شود.

او افزود: رسیدگی به موضوع بدهی ایرلاین‌های خارجی توسط سازمان هواپیمایی کشوری انجام می‌شود. در صورتی که این انجمن ادعایی درباره پرداخت نکردن بدهی‌های ایرلاین‌های داخلی بابت بلیت دارد، مطرح کند تا ما رسیدگی کنیم، با وجود آن که تاکنون چندین بار درخواست کرده‌ایم که اگر فهرستی  بابت بدهی ایرلاین‌های داخلی وجود دارد آن را ارائه کنند چیزی به ما ارائه نشده است.

گفتنی است، روز گذشته حرمت الله رفیعی رئیس انجمن خدمات مسافرتی هوایی در برنامه پیگیری شبکه خبر اعلام کرده است: حدود ۴ ماه است که پول‌هایی از مسافران برای فروش بلیت دریافت شده و با وجود آنکه در حساب ایرلاین‌های خارجی مبالغ سنگینی وجود دارد، اما به نظر می‌رسد آنان قصد بازگرداندن این پول‌ها را ندارند و آن‌ها در این مدت با پول مردم بازی و کاسبی کرده‌اند و مردم مبالغ سنگینی را برای انجام سفر، ماه‌ها پیش پرداخت کرده بودند، اما به دلیل شرایط کرونا بسیاری از این سفر‌ها لغو شده است و این ایرلاین‌های خارجی قصد بازگرداندن این مبالغ را ندارند.

رئیس انجمن خدمات مسافرتی هوایی با اشاره به اینکه آژانس‌ها در توانشان نیست که این مبالغ را بازگردانند،گفت: من تاکنون چندین بار نامه نوشته‌ام و برعلیه ایرلاین‌ها دست به افشاگری زدم و با وزارت راه و شهرسازی و وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی هم مکاتبات بسیار زیادی را انجام دادم، اما متاسفانه اثر بخش نبوده است و باید قوه قضائیه در این زمینه هر چه سریعتر ورود پیدا کند.

رفیعی با اشاره به اینکه ایرلاین خارجی دست در جیب مردم کرده‌اند و با دریافت هزینه‌های سنگین جهت انجام سفر‌ها خارجی با پول‌های مردم کاسبی می‌کند، افزود: تعدادی از ایرلاین‌ها با کمال وقاحت اعلام می‌کنند که چهار یا پنج ماه دیگر پول را به حساب خریداران باز می‌گردانند و یک ایرلاین خارجی دیگری هم اعلام کرده است که یک سال دیگر پول بلیت مردم را پس می‌دهد. چه کسی اجازه داده است که این شرکت‌های هواپیمایی خارجی با پول مردم کاسبی کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

 
  • نوید
    پاسخ

    این خبر صحیح نیست. یا شاید آزانس ها دارن بازی در میارن! من پروازمو ۶۰ روز پیش کنسل کردن خودشون، دقیقا ۶۱ روزه آژانس میگه داریم پیگیری میکنیم!!!