|

تحویل خودرو‌های آتش نشانی ساخت داخل، به فرودگاه‌ها

تحویل خودرو‌های آتش نشانی ساخت داخل، به فرودگاه‌ها

آیین تحویل ۵ خودروی آتش نشانی ایرانی به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد.

در این مراسم که با حضور نماینده مردم تبریز، مدیرعامل ایران خودرو دیزل، معاون عملیات و ناوبری شرکت فرودگاه‌ها برگزارشد، تعداد ۵ خودرو آتش نشان به فرودگاه‌های کشور تحویل شد.
در حاشیه این مراسم، مدیرعامل ایران خودرو ضمن تاکید بر توانایی این شرکت در تولید خودرو‌های تجاری گفت: طراحی و ساخت این خودرو‌ها در کمتر از ده ماه در شرکت گواه وابسته به ایران خودرو دیزل انجام شده و عمق داخلی سازی آن بیش از ۶۰ درصد است.
آقای محمد زالی با بیان اینکه این خودرو‌ها ویژگی‌های منحصر به فردی دارند و ساخت آن‌ها نیازمند فناوری‌های پیشرفته‌ای است افزود: این خودرو‌ها باید قابلیت پاشش آب و کف تا شعاع ۹۰ متر را داشته باشند و در کمتر از ۳ دقیقه عملیاتی شوند و در هنگام حرکت نیز قابلیت اطفاء حریق داشته باشد که خوشبختانه خودرو‌های تولید شده همه استاندارد‌های بین المللی در این زمینه را دریافت کرده است.
وی اضافه کرد: امیدواریم تقاضا برای این خودرو‌ها به فرودگاه‌های کشور محدود نشود و شرکت ایران خودرو دیزل این امکان را دارد تا از این دست خودرو‌های آتشنشان برای دیگر مناطق حساس کشور نظیر پالایشگاه ها، نیروگاه‌ها و حتی شهرک‌های صنعتی تولید کند.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم، بومی سازی این خودرو‌ها را مصداق بارز اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: ساخت این خودرو‌ها در کشور با بالاترین استاندارد نشان داد که اگرچه تحریم تهدید‌هایی را برای کشور ایجادکرده، اما متخصصان ما این تهدید را به فرصت تبدیل کرده اند.
آقای میر تاج الدینی با اشاره به اینکه یکی از این خودرو‌های تولیدی به فرودگاه‌ها تبریز تحویل می‌شود گفت: طبق توافق‌های انجام شده این روند ادامه دارد و تا یکسال آینده ۵۰ دستگاه از این خودرو‌ها به فرودگاه‌های سراسر کشور تحویل می‌شود.
عضو هیئت مدیره عملیات هوایی شرکت فرودگاه‌های کشور نیز با اشاره به اینکه تاکنون ۷ دستگاه ازاین خودرو‌ها به فرودگاه‌های کشور تحویل شده است گفت: قرارداد ساخت ۵۰ دستگاه خودرو آتشنشان فرودگاهی با شرکت‌های خودرو ساز داخلی منعقد شده و این قدام گام موثری در راستای نوسازی ناوگان آتشنشان فرودگاه‌های کشور محسوب می‌شود.
آقای سعید اکبری با بیان اینکه پیش از این, ۲ دستگاه از این خودرو‌ها به فرودگاه‌های کشور تحویل شده گفت: امروز نیز ۵ دستگاه دیگر تحویل شد و قرار است این خودرو‌ها به مرور و پس از تجهیز در شرکت ایران خودرو دیزل، تحویل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران شوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر