|

سجاد کمالی پور، عضو هیئت مدیره و معاون امور اقتصادی و سرمایه گذاری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره):

توسعه ناوگان ایرتاکسی؛ خرید دو فروند هواپیمای امبرائر و یک فروند چلنجر ۶۰۴

توسعه ناوگان ایرتاکسی؛ خرید دو فروند هواپیمای امبرائر و یک فروند چلنجر ۶۰۴

پرداختن به کسب و کارهای نو در صنعت هوانوردی از رویکردهای مهم در طرح جامع شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) است. به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین سجاد کمالی‌پور، عضو هیئت مدیره و معاون امور اقتصادی و سرمایه گذاری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، در گفتگو با پایگاه خبری ایکاک نیوز، ضمن برشمردن برنامه‌ها و فعالیت‌های آتی معاونت سرمایه‌گذاری اظهار داشت: در شرایط فعلی اقتصادی در جهان، ورود به بازارهای جدید، نیاز تمامی کسب و کارهای کوچک و بزرگ است.

پرداختن به کسب و کارهای نو در صنعت هوانوردی از رویکردهای مهم در طرح جامع شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) است.

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین سجاد کمالی‌پور، عضو هیئت مدیره و معاون امور اقتصادی و سرمایه گذاری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، در گفتگو با پایگاه خبری ایکاک نیوز، ضمن برشمردن برنامه‌ها و فعالیت‌های آتی معاونت سرمایه‌گذاری اظهار داشت: در شرایط فعلی اقتصادی در جهان، ورود به بازارهای جدید، نیاز تمامی کسب و کارهای کوچک و بزرگ است.
کمالی‌پور ضمن اشاره به همه‌گیری ویروس کرونا و تاثیر ده ماهه آن بر افت شدید درآمدهای صنعت هوانوردی و لزوم کشف بازارهای جدید درآمدی گفت: تاکسی هوایی یا “ایرتاکسی” از جمله این بازارهاست که باید به سرعت در جهت توسعه و گسترش آن دست به کار شویم.

معاون امور اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در ادامه در خصوص اقدامات صورت گرفته برای توسعه این صنعت در شهر فرودگاهی افزود: پروژه ایرتاکسی در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در زمینی به مساحت ۶ هکتار در منطقه هوانوردی عمومی شمالی و در فضایی مستقل از ترمینال‌های موجود کلید خورده است.
وی در خصوص مزایای استفاده از تاکسی هوایی افزود : استفاده از هواپیما در مسیرهای مختلف پرواز، بدون استفاده از برنامه پروازی که با صرفه جویی در زمان و هزینه، نیازهای بخش‌های مختلف را پوشش می دهد و همچنین سرعت بالای حرکت، پرسنل کم و بهره‌وری زیاد، مصرف سوخت پایین، انعطاف پذیری بالا و سوق دادن صنعت هوانوردی به کلیه مناطق کشور و منطقه از جمله مزایای استفاده از این صنعت می‌باشد.

کمالی‌پور در خصوص سرمایه و اعتبار پروژه و مجری آن نیز اضافه کرد: این پروژه با سرمایه‌گذاری شرکت هواپیمایی پویا به ارزش ۱۱۰۰ میلیارد ریال و با ظرفیت مناسب جهت پاسخگویی به نیازهای ایرتاکسی شکل گرفت. در حال حاضر فعالیت‌های مربوط به طراحی و مهندسی طرح، درحال انجام و تکمیل بوده و به زودی با طی مراحل ساخت و تجهیز، بهره‌برداری از این پروژه در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) آغاز می‌گردد.

کمالی‌پور در پایان خاطر نشان کرد: با توسعه ناوگان ایرتاکسی توسط هواپیمایی پویا، دو فروند هواپیمای امبرائر با ظرفیت۵۰ نفر و یک فروند چلنجر ۶۰۴ با ظرفیت ۹ نفر خریداری و در کوتاه مدت از سه فروند به ۴ فروند افزایش یافته و توان و ظرفیت مجموعه را افزایش خواهد داد.

منبع: روابط عمومی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)

ارسال نظر