|

صدور 434 مجوز پرواز نوروزی برای شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی

صدور 434 مجوز پرواز نوروزی برای شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی

تاکنون تعداد 168 مجوز پرواز داخلی برای شرکت‌های هواپیمایی داخلی جهت سفرهای نوروز 1401 صادر شده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سؤال که چه تعداد مجوز پرواز فوق العاده برای سفرهای نوروزی 1401 در نظر گرفته شده است؟ اظهار داشت: طرح سفرهای هوایی نوروزی از 25 اسفند 1400 آغاز می‌شود و تا 15 فروردین 1401 ادامه دارد.

وی ادامه داد: تاکنون تعداد 209 مجوز پرواز خارجی برای شرکت‌های هواپیمایی داخلی جهت ایام نوروز صادر شده است، برای همین ایام همچنین تعداد 57 مجوز پرواز خارجی نیز برای شرکت‌های هواپیمایی خارجی صادر شده است.

او اضافه کرد: تاکنون تعداد 168 مجوز پرواز داخلی برای شرکت‌های هواپیمایی داخلی جهت سفرهای نوروز صادر شده است.

سخنگو در پاسخ به این سؤال که اگر تقاضای مازاد بر عرضه در نوروز باشد آیا امکان افزایش پرواز فوق العاده وجود دارد؟ گفت: برای شرکت‌هایی که ‌دستورالعمل های صادره از سوی سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص رعایت ایمنی، امنیت و خدمات‌رسانی به مسافران در ایام نوروز را در نظر گرفته و تمهیدات لازم را اتخاذ کرده باشند، بلی، مجوز پرواز فوق‌العاده صادر می‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سؤال که آیا محدودیت تکمیل فقط 60 درصد‌ ظرفیت پروازهای داخلی در راستای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، در نوروز امسال وجود خواهد داشت؟ بیان کرد: ‌در پروازهای خارجی که از ابتدا محدودیت فاصله‌گذاری اجتماعی وجود نداشت، در پروازهای داخلی هم این محدودیت را در ایام نوروز نخواهیم داشت.

منبع: فارس

ارسال نظر