|

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

سازمان هواپیمایی کشوری در حرفه‌ای‌گری تمام مقررات ایکائو را رعایت می‌کند

سازمان هواپیمایی کشوری در حرفه‌ای‌گری تمام مقررات ایکائو را رعایت می‌کند

علی عابدزاده ضمن تأکید بر خودکفایی ایران در صنعت هوایی طی دهه‌های اخیر گفت: صنعت هوایی کشور از روزی که ترامپ کلید دوباره تحریم را زد همچنان در حال حرکت است و امروزه سازمان هواپیمایی کشوری در شرایطی قرار دارد که در حوزه حرفه‌ای گری تمامی مقررات ایکائو را رعایت می‌کند.

علی عابدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در مراسم هفتادمین سالگرد تأسیس دانشکده هواپیمایی کشوری ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و تبریک به دانشجویان جدید‌الورود به دانشکده هواپیمایی گفت: دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری حدود هفتاد سال است که تأسیس شده و شناسنامه حمل‌ونقل هوایی در حوزه آموزش به شمار می‌رود. امیدواریم که تعداد دانشجویان این دانشکده به مرور با تدابیر مهندس اسلامی افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مدیریت دانشکده فوق ۳ سال است که به سازمان هواپیمایی کشوری واگذار شده خواستار تدابیر وزیر راه و شهرسازی برای افزایش تعداد دانشجویان دانشکده و گرفتن دانشجو به صورت مداوم و هرساله در این دانشکده شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تأکید بر اینکه در دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری دانشگاه و صنعت عجین شده است یادآور شد: تمام تلاش دولت در سال‌های اخیر این بوده که دانشگاه و صنعت را به هم پیوند بزند که درخصوص دانشکده صنعت هوایی این ویژگی وجود دارد.

عابدزاده تأکید کرد: در دوران پس از انقلاب دانشجویان همین دانشکده صنعت هوایی را حفظ کرده و زنده نگه داشته‌اند و تولیدات این دانشکده امروزه موجب خودکفایی نسبی در صنعت هوانوردی کشور شده است که امیدواریم دانشجویان جدید‌الورود نیز با تلاش و همت خود بر غنای دانشکده بیفزایند و موجب خودکفایی هرچه بیشتر کشور در صنعت هوایی شوند.

عابدزاده یکی از اهداف دانشکده را ایجاد رشته‌های جدید عنوان و تصریح کرد: در حوزه حرفه‌ایگری سازمان هواپیمایی کشوری تمام مقررات ایکائو را رعایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در صنعت هوایی ایستایی وجود ندارد توضیح داد: به رغم تمامی مشکلاتی که بر این صنعت در سالیان اخیر وارد آمده است امروز شاهد خودکفایی در صنعت هوایی کشور هستیم و از روزی که ترامپ کلید دوباره تحریم را زد صنعت هوایی ما همچنان پویا و فعال در حال حرکت است.

عابدزاده یادآور شد: امروز در شرایطی هستیم که سخت‌ترین قطعات هواپیما را می‌سازیم و شاهد هستیم که دانشکده‌های معتبر در این حوزه گسترش یافته است.

گفتنی است در مراسم فوق علاوه بر محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، مهدی عبوری معاون مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، سیدقاسم بی‌نیاز مدیرکل مرکز روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی و دیگر مسوولان وزارتخانه و سازمان هواپیمایی کشوری حضور به هم رساندند.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

ارسال نظر