|

رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت:

ایران در یک قدمی تولید موتور هواپیمای غیر نظامی

ایران در یک قدمی تولید موتور هواپیمای غیر نظامی

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با تأکید بر تکیه به توان داخلی، گفت: در این راستا تلاش خود را به کار گرفته ایم تا پایان سال جاری موتور هواپیمایی غیرنظامی که به علت تحریم‌ها قابل دسترسی نبودند، توسط نخبگان داخلی تولید شود.

علی عابدزاده، رئیس سازمان هواپیمایی کشور،  پیش از ظهر امروز در بازدید آئین افتتاح سفرهای داخلی گردشگری فرودگاه پیام، با بیان اینکه به درک درستی از توسعه استان البرز می‌توانیم به نقاط مثبت پیشرفت برسیم، گفت: مجموعه فرودگاه پیام با حمایت تمامی مسؤولان ارشد کشوری و لشکری فعالیت خود را در راستای ارائه خدمات به مردم آغاز کرده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه باید در مجموعه فرودگاه پیام شاهد هماهنگی و همکاری بخش‌های خصوصی و دولتی شویم، اضافه کرد: لازم است فراخور امکانات در راستای ارائه خدمات گام برداریم و با برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی خواهیم توانست امکانات خود را نیز افزایش دهیم.

عابدزاده با بیان اینکه سعی داریم با حمایت از فرودگاه پیام این مجموعه را به فرودگاه ملی تبدیل کنیم، اضافه کرد: در ابتدا فعالیت این مجموعه با حداقل امکانات، مجور فعالیت فرودگاه پیام را صادر کردیم، البته تمام استانداردهای لازم در راستای انجام پروازهای ایرلاین فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه در همه فرودگاه‌های دنیا با محدودیت‌هایی مواجه هستیم، اضافه کرد: در حال حاضر کشور بزرگترین محدودیت پروازهای ما در فرودگاه مهرآباد است که البته در صدد رفع محدودیت‌های این مجموعه نیز هستیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور یادآور شد: با استفاده درست از امکانات موجود می توانیم توسعه یافتگی را معنا ببخشیم، در حال حاضر استان البرز با جمعیتی بالغ بر سه میلیون نفر ظرفیت‌های زیادی در حوزه حمل و نقل دارد از این سو با برنامه ریزی درست و استفاده از امکانات موجود به توسعه و پیشرفت دست پیدا خواهد کرد.

وی در رابطه با اینکه فرودگاه پیام حتی اگر بدون مسافر هم باشد بازار پایداری خواهد داشت، یادآور شد: باید بتوانیم از ظرفیت موجود همچون جمعیت 80 میلیون نفری کشور بهره ببریم، یکی از راه‌های بهره گیری از ظرفیت جمعیتی وصل بودن شریان‌های حمل و نقل به هم است.

وی ضمن تأکید بر برنامه ریزی طرح جامع فرودگاهی در البرز برای سال آینده، اضافه کرد: در این راه ابتدای باید مسیرهای منتهی به فرودگاه پیام به سازی شوند، همچنین لازم است فرودگاه‌های اغماری به این مجموعه دسترسی داشته باشند تا ضریب ایمنی به حداکثر برسد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با اشاره به اینکه موفقیت در هشت سال دفاع مقدس به همت ایستادگی و مقاومت میسر شد، یادآور شد: امروز نیز برای موفقیت در مسیر اقتصاد باید همین مسیر را در پیش بگیریم.

*ساخت قطعه موتور هواپیمای غیر نظامی توسط نخبگان داخلی 

عابدزاده تصریح کرد: در همین راستا در سال‌ گذشته موفق به قطعات موتور هواپیمایی در صنعت غیرنظامی را که ساختار پیچیده ای دارد توسط جوانان ایرانی تعمیر کنیم، که البته آمریکاییان به طرق مختلف و تهدید سعی داشتند ما را از ساخت و تعمیر این امکانات و تجهیزات دور کنند.

وی بیان کرد: نخبگان ایرانی در تلاش هستند تا پایان سال جاری بدون توجه به اقدامات سوء دشمن کار مهندسی شناسنامه دارد خود را در راستای تولید موتور هواپیمای غیر نظامی که به علت تحریم‌ها غیرقابل دسترسی بود به سرانجام برسانند که ابداع یک ایرانی است و از هیچ کشوری کپی نشده است؛ ادامه این روند است که کشور را در مقابله با دشمن به پیروزی خواهد رساند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور یادآور شد: رسیدن به سود اقتصادی باید با درنظر گرفتن منافع ملی کشور باشد، برخی اشتباهات در حوزه اقتصاد کشور موجب شد طی سال‌های گذشته در حوزه صنعت آنطور که انتظار می‌رفت به موفقیت دست پیدا نکنیم که پا نگرفتن فرودگاه پیام به عنوان یک مصداق بارز مطالب ذکر شده است.

عابدزاده با اشاره به اینکه فرودگاه کیش به 14 نقطه کشور وصل است، اضافه کرد: استان البرز با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد و وجود اقوام مختلف می‌تواند به اکثر نقاط کشور پرواز داشته باشد.

منبع: فارس

ارسال نظر