|

هماهنگی برای آغاز عملیات بهسازی باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد در اردیبهشت 1400

تاکید بر ضرورت همکاری شرکت های هواپیمایی برای تسریع در روند…
هماهنگی برای آغاز عملیات بهسازی باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد در اردیبهشت 1400

نشستی با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و اعضای هیات مدیره انجمن شرکت های هواپیمایی هماهنگی های لازم برای آغاز عملیات بهسازی باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد در اردیبهشت 1400 انجام شد.

به گزارش کن نیوز، سیاوش امیرمکری، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت در این جلسه که (20 اسفند) با حضور اعضای هیات مدیره و معاونان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و نیز رییس و اعضای انجمن شرکت های هواپیمایی برگزار شد، در سخنانی عنوان کرد: در میان پیمانکاران پروژه های فرودگاهی و طرح های بزرگ وزارت راه و شهرسازی، پیمانکاری برای بهسازی باند 29 چپ مهرآباد انتخاب شده که طرح های بزرگی چون آزادراه غدیر و پروژه باند فرودگاه کرمان را درکارنامه دارد و دارای توان اجرایی و مالی بالایی است.

امیرمکری هزینه اجرای این پروژه را حدود 350 تا 400 میلیارد تومان اعلام کرد و با اشاره به کاهش 60 درصدی درآمد شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در سال جاری و پیش بینی کاهش 50 درصدی درآمد شرکت در وجه خوشبینانه طی سال 1400 گفت: با توجه به اینکه نیمی از هزینه اجرای این پروژه بر عهده شرکت و نیمی بر عهده سرمایه گذار است به حمایت و کمک شرکت های هواپیمایی در پرداخت به موقع مطالبات شرکت نیاز داریم.

انجام بهسازی باند مهرآباد در ظرف هفت ماه

در این جلسه همچنین حسین اسفندیاری، عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و راهبر عملیات فرودگاهی در سخنانی ضمن تاکید بر ضرورت انجام هماهنگی های لازم برای آغاز عملیات بهسازی باند 29 چپ مهرآباد و نیز اتخاذ روش های ضروری برای استفاده حداکثری از ظرفیت فرودگاه و باند 29 راست در انجام پروازهای مسافری به ارایه توضیحات مبسوطی درباره شرایط باند 29 چپ مهرآباد و موارد مترتب بر ایمنی هرچه بیشتر پروارها پرداخت.

اسفندیاری با بیان اینکه مقدمات و مطالعات اجرای پروژه بهسازی باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد انجام شده است، گفت: از میان پیمانکاران و مشاوران داخل کشور بهترین ها انتخاب شده اند و دستور قطعی وزیر راه و شهرسازی برای شروع عملیات و عقد قرارداد صادرشده است.

وی افزود: در این راستا بهترین روش مهندسی با دوره تضمین طولانی و مهندسی ارزش برای انجام طرح در کوتاهترین زمان استفاده و عملیات اجرایی در مدت هفت ماه از ابتدای اردیبهشت 1400 انجام خواهد شد.

همچنین در این جلسه همچنین امیر برخور، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و یونس دقیق کیا، رییس انجمن شرکت های هواپیمایی و مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی به بیان دیدگاه ها و نظرهای شرکت های هواپیمایی پرداختند و بر آمادگی کامل توام با انسجام و هماهنگی برای اجرای این پروژه ملی تاکید کردند.

در این نشست همچنین ابراهیم مرادی، عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و راهبر فرودگاه مهرآباد بر ضرورت تسریع در اجرای پروژه بهسازی باند 29 چپ تاکید کرد و گفت: در این راستا باید هرچه سریع تر طرح ILS باند 29 راست فرودگاه مهرآباد تهیه شود.

مرادی همچنین پیشنهاد داد که در زمان اجرای پروژه از فرودگاه امام خمینی (ره) به عنوان پشتیبان پروازهای مهرآباد استفاده و نیز از تعداد پروازهای ساعات صبح کاسته شود.

مسعود نیکبخت، معاون عملیات هوانوردی نیز با اشاره به احصای موانع ناوبری در اجرای این پروژه از آماده شدن طرح ILS باند 29 چپ تا پایان فروردین خبر داد.

همچنین مصطفی صفایی، معاون عملیات فرودگاهی در سخنانی عنوان کرد: برای اجرای این پروژه جلسه های بسیاری با حضور مشاور، پیمانکار و ناظر طرح برگزار شده و امیدواریم بتوانیم این پروژه را در زمان تعیین شده به انجام برسانیم.

حبیب داوودی دانا، مدیر ایمنی شرکت نیز در سخنانی با اشاره به اینکه عملیات مدیریت تغییر پروژه بهسازی باند 29 چپ در حال انجام است، گفت: برای ارزیابی ریسک استفاده از این باند از همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف استفاده می شود. همچنین در انتظار دریافت مجوز طرح ILS هستیم.

 

 

ارسال نظر