|

فرودگاه مهرآباد پرترافیک ترین فرودگاه در سفرهای نوروزی

رشد ۴۶ درصدی اعزام و پذیرش مسافران نوروزی در فرودگاههای کشور
فرودگاه مهرآباد پرترافیک ترین فرودگاه در سفرهای نوروزی
فرودگاه بین المللی مهرآباد با اعزام و پذیرش بیش از 728 هزار مسافر در طول سفرهای نوروزی پرترافیک ترین فرودگاه کشور در ایام نوروز لقب گرفت.

سرپرست شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با اعلام این خبر افزود: از 25 اسفند 1400 لغایت 15 فروردین 1401 و همزمان با سفرهای نوروزی، قریب به دو میلیون و 370 هزار مسافر از فرودگاههای تحت مالکیت شرکت فرودگاهها و فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) اعزام و پذیرش شدند و به این ترتیب 46 درصد رشد نسبت به ایام مشابه سال گذشته رقم خورد.

وی افزود: در مدت مذکور بیش از 19 هزار پرواز در فرودگاههای سراسر کشور نشست و برخاست داشتند که البته نسبت به سال گذشته شاهد کاهش سه درصدی در این بخش بودیم.

به گفته سیدی در سال گذشته بیش از 20 هزار پرواز در فرودگاههای سراسر کشور صورت گرفت که به دلیل شرایط کرونایی و رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی از تمام ظرفیت هواپیماها برای جابجایی مسافر استفاده نشد و به همین دلیل با وجود رشد 46 درصدی مسافران تغییر محسوسی در تعداد پروازها رخ نداد.

سرپرست شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در ادامه اظهار داشت: فرودگاههای مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز و اصفهان به ترتیب در میان فرودگاههای تحت مالکیت شرکت فرودگاهها رتبه های نخست در جابجایی مسافر و پرواز را کسب کردند.

سیدی با بیان اینکه در پنج فرودگاه مذکور بیش از 12 هزار نشست و برخاست انجام شده و طی آن یک میلیون و 476 هزار مسافر اعزام و پذیرش شده اند، گفت: به این ترتیب بیش از دو سوم پروازها و بیش از نیمی از مسافران در این پنج فرودگاه جابجا شده اند.

 

منبع: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هواپیما

ارسال نظر