|

جلوگیری از شیوع ویروس کرونا

لغو پروازهای بین‌المللی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، چین را با انزوای جهانی مواجه کرد

لغو پروازهای بین‌المللی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، چین را با انزوای جهانی مواجه کرد

درحالی که لغو پروازهای بین‌المللی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، چین را با انزوای جهانی مواجه کرده است، پکن دستور واشنگتن برای ممانعت از ورود خارجی‌هایی را که طی دو هفته گذشته به چین رفته بودند، مورد انتقاد قرار داد.

اسکات موریسون نخست‌وزیر استرالیا نیز روز یک‌شنبه، پس از ژاپن و سنگاپور، از اتخاذ تصمیم مشابه و سختگیری برای ورود مسافران خارجی خبر داد.

کره شمالی و هند صدها تن از شهروندانشان را از ووهان، شهر منشاء بیماری در چین خارج کردند. مسئولان چین در تلاش برای جلوگیری از انتشار ویروس، ووهان را قرنطینه کرده و جمعیت ۵۰ میلیونی شهر را تحت کنترل درآورده و مانع خروج آنان از شهر شده است.

شمار موارد تایید شده ابتلا به بیماری در چین به ۱۱ هزار و ۷۹۱ تن رسیده که بیشتر از شمار مبتلایان به مرض سارس در سال ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ به شمار می‌رود.

انتشار سریع ویروس کرونا طی دو ماه، باعث شد تا سازمان بهداشت جهانی روز پنج‌شنبه وضعیت اضطراری جهانی اعلام کند.

ایالات متحده وضعیت اضطراری اعلام کرد و دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا با صدور فرمانی ورود شهروندان خارجی که در ۱۴ روز گذشته به چین رفته بودند، به آمریکا را ممنوع کرد.

این محدودیت شامل حال خانواده درجه یک شهروندان آمریکا و کسانی که اقامت دائم دارند، نمی‌شود.چین گفت که این اقدام آمریکا «بدون شک از روی حسن‌نیت نیست.»

شرکت الکترونیکی اپل نیز گفت که تمامی ۴۲ فروشگاه خود در چین را تعطیل می‌کند.

 آمریکا قرار است پروازهای مستقیم از چین را به هفت فرودگاه عمده منتقل کند تا تمهیدات لازم برای کنترل و معاینه مسافران انجام شود. کسانی که از استان هوبی برمی‌گردند ممکن است ۱۴ روز قرنطینه شوند.

خطوط هوایی آمریکا، بریتانیا، فنلاند و هنگ‌کنگ پروازهای خود را به چین لغو کرده‌اند. ویتنام تمامی پروازهایش به چین را به حالت تعلیق درآورده و خطوط دلتا گفت به زودی تصمیم مشابهی می‌گیرد.

منبع: ایران اینترنشنال

ارسال نظر