|

طبق صحبت‌های اقتصاددان ارشد سازمان حمل‌‌ونقل جهانی خطوط هواییآسیا

ضرر خطوط هوایی آسیا در سال ۲۰۲۰ به علت ویروس کرونا

 ضرر خطوط هوایی آسیا در سال ۲۰۲۰ به علت ویروس کرونا

بیش از ۸ هفته پس از آنکه دنیا برای اولین بار با اصطلاح "Coronavirus" آشنا شد، شیوع آن در سراسر آسیا، اروپا، خاورمیانه گسترش یافت و حتی آمریکای شمالی هم‌اکنون در معرض خطر قرار دارد.

در حالی که خطوط هوایی آسیا با پدیده عدم ترافیک هوایی روبه‌رو هستند، آنچه که مابقی جهان را تهدید می‌کند، چیزی است که سازمان بهداشت جهانی آن‌ را موقعیتی اضطراری خطاب می‌کند. 

اگر تاثیر شیوع این ویروس به همین روال ادامه یابد، طبق صحبت‌های اقتصاددان ارشد سازمان حمل‌‌ونقل جهانی خطوط هوایی آسیا در سال ۲۰۲۰ ضرری حدود ۲۸ میلیارد دلار را متحمل می‌شوند. در سراسر جهان خطوط هوایی تغییرات برنامه‌ای داشتند، این تغییرات شامل کاهش تقاضا برای سفر نیز، می‌شود. 

بیشتر این کاهش‌ها بر روی ترافیک هوایی آسیا و اقیانوسیه متمرکز شده است و البته تغییرات اعلام شده تا اواخر ماه می تمدید می‌شود. جنوب شرقی آسیا در اوایل ماه فوریه در لیست محدودیت‌های مسافرتی برجسته بود، با گذشت زمان ابتدا کره جنوبی به عنوان بدترین آمار در خارج از چین و پس از آن ایتالیا و ایران نیز، به این لیست اضافه شدند.

بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده توسط مرکز علمی و مهندسی دانشگاه جان هاپکینز در تاریخ ۶ مارس، بیش از ۹۸۰۰۰ مورد تأیید شده این ویروس در سطح جهان وجود دارد. از این تعداد، بیش از ۸۰۰۰۰ نفر در چین، ۶۵۹۳ نفر در کره جنوبی، ۳۸۵۸ نفر در ایتالیا و ۳۵۱۳ نفر در ایران وجود دارد. سابقا آسیای جنوبی نسبتا امن به نظر می‌رسید، اما اکنون ۳۰ مورد در هندوستان، ۵ مورد در پاکستان و ۱ مورد در بوتان، نپال و سریلانکا وجود دارد.

منبع: flight global

مترجم: نیلوفر محبی

ارسال نظر