|

صنعت هواپیمانوردی آشفته است

آیا باید نگران آینده صنعت هوانوردی باشیم؟

آیا باید نگران آینده صنعت هوانوردی باشیم؟

صنعت هواپیمانوردی آشفته است؛ نوسانات ارزی، درگیری‌های سیاسی، سوانح هوایی مکرر و زمین‌گیری ناوگان‌های هواپیمایی مشکلات بسیار ناچیزی برای صنعت هوانوردی بوده‌اند. تأثیر ویروس کرونا بر خطوط هوایی در حال سوق دادن این صنعت به بدترین حالت ممکن است.

روزانه این بحران رو به وخامت بوده و آینده بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی و صنعت هواپیمایی در معرض خطر است.

بنا به گزارشات وال‌استریت‌ژورنال خطوط هوایی آمریکا برای دستیابی به ۵۰ میلیون دلار کمک در حال مذاکره با دولت خود هستند. نیل هاربینسون، رئیس مرکز حمل‌ونقل هوایی آسیا و اقیانوسیه می‌گوید این بیش از سه برابر بسته کمکی حادثه ۱۱ سپتامبر است.

در اروپا، هواپیمایی نروژ ۸۵ درصد پروازهای خود را لغو کرده و ۹۰ درصد از کارمندان خود را اخراج کرده‌است. ویرجین‌آتلانتیک ۸۵ درصد از ناوگان خود را زمینگیر می‌کند. در صورت ادامه این روند، اکثر خطوط هوایی ممکن است تا ماه مه ورشکست شوند.

این تقریبا اجتناب‌ناپذیر است که برخی شرکت‌های هواپیمایی از صنعت هوانوردی کنار بروند. این تنها شامل خطوط هوایی ضعیف‌تر نمی‌شود، شرکت‌های هواپیمایی قدرتمند جهانی نیز با مشکلات بزرگی روبرو هستند.

فعالیت صنعت هواپیمایی متوقف نخواهد شد اما با یک شوک جدی رو به رو خواهد شد. ممکن است یک شرکت هواپیمایی سودآور سال‌ها طول بکشد تا بتواند از پس مشکلات مالی برآید. این امر عواقب جدی را برای سفارشات هواپیما و سرمایه گذاری به همراه خواهد داشت.

مترجم: نیلوفر محبی

ارسال نظر