|

مسابقه‌ای برای انتقال واکسن

مسابقه‌ای برای انتقال واکسن

هفته گذشته ویروس کووید ۱۹ یک ساله شد، ویروسی که همچنان بعد از یک سال قربانی می‌گیرد و دنیا را شوکه می‌کند.

هنوز اما درمانی برای این ویروس یک ساله پیدا نشده و هر خبری پیروی موفقیت آمیز بودن واکسن‌های شرکت‌های داروسازی به تیتر اول تمام رسانه‌های جهان بدل می‌شود. 

در این روزها و با افزایش اخبار مربوط به تولید واکسن کرونا امید به پایان این همه‌گیری بیش از پیش شده است، اما نگرانی دیگری به وجود آمده است و آن زمان انتقال واکسن به کشورهاست.

شرکت‌های هواپیمایی بسیاری مانورهایی را برای ارزیابی آمادگی‌شان در رو به رو شدن با زمان انتقال واکسن برگزار کرده‌اند تا وقت کافی برای رفع کمبودها و نواقص داشته باشند، شرکت هواپیمایی امارات یکی از شرکت‌های مذکور است که با داشتن ناوگانی شامل ایرباس A380 که بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان است و در روزگار کرونایی در زمینه ترابری نیز استفاده شده و امتحان خود را پس داده است می‌تواند در این چالش بسیار موفق عمل کند. شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا نیز از شرکت‌هایی است که در این زمینه اقدامات موثری را انجام داده و در صدد انتقال واکسن‌های شرکت‌های داروسازی آلمانی به دیگر کشورهاست.

یکی از مهم‌ترین مشکلات جابه‌جایی واکسن‌ها شرایط خاص انتقال آن‌هاست تا اثر گذاری خود را از دست ندهند که نگهداری در دمای خاص یکی از این موارد است.

البته شرکت‌های فعال در بخش کارگو را نباید از یاد برد که سال‌ها تجربه حضور در این عرصه را در چنگ خود دارند و می‌توانند در این جدال سخت نتیجه را به نفع خود تغییر دهند.

از فعالیت نیروهای نظامی کشورها نیز در این چالش نباید غافل بود، نیروهایی که همواره در تمام شرایط سخت اعم از حوادث طبیعی وظیفه کمک به مردم را بر عهده می‌گیرند.

پیشبینی‌ها از نیاز به بیش از ۱۵۰۰۰ پرواز و بیش از ۱۵ میلیون جعبه کولر دار مخصوص انتقال واکسن برای انتقال ۱۰ میلیارد دوز واکسن به کشورهای دیگر حکایت می‌کند.

لازم به ذکر است که انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (IATA) نیز در این زمینه همکار‌هایی را برای انتقال واکسن خواهد داشت.

نتیجه این مسابقه اما در نهایت به نفع همه مردم جهان است، انسان‌هایی که ماه‌هاست زندگی به آن‌ها سخت گرفته و خوشی از آن‌ها دور بوده است.

اما جز امید هیچ چیز نمی‌تواند بر سختی‌ها غلبه کند و طلوع پاداش کسانی است که حتی در سیاه‌ترین لحظات شب نیز به روشنایی امید داشته‌اند.

 

ارسال نظر