|

امبرائر، سومین تولیدکننده بزرگ هواپیما در جهان قربانی حمله باج‌افزاری شد

امبرائر، سومین تولیدکننده بزرگ هواپیما در جهان قربانی حمله باج‌افزاری شد

شرکت برزیلی «امبرائر» که پس از بوئینگ و ایرباس بزرگ‌ترین تولیدکننده هواپیماهای غیرنظامی در جهان به شمار می‌رود، قربانی حمله باج افزاری شد.

امبرائر (Embraer) ماه گذشته هدف حمله باج افزاری قرار گرفت و فایل‌های برخی از سیستم‌های آن به سرقت رفت. این شرکت به جای مذاکره با هکرها و پرداخت پول، سیستم‌ها را به کمک فایل‌های پشتیبان بازیابی کرد و هکرها در تلافی این اقدام برخی از فایل‌های حساس شرکت را در وب سایتی متعلق به گروه باج افزاری RansomExx در دارک وب منتشر کردند.

 

 

 

فایل‌ها شامل اطلاعات کارمندان، قراردادهای کاری، تصاویر شبیه سازهای پرواز، سورس کدها و فایل‌های دیگر می‌شوند و صحت آنها توسط ZDNet  تایید شده است.امبرائر هفته گذشته با انتشار بیانیه مطبوعاتی حمله سایبری را تأیید کرد، ولی به ماهیت باج افزاری حمله و سرقت فایل‌ها اشاره‌ای نکرد. این هواپیماساز برزیلی اعلام کرد هکرها تنها «به بخش کوچکی» از شبکه این شرکت دسترسی پیدا کرده‌اند و حمله تنها سبب مختل شدن موقتی «برخی از عملیات‌ها» شده است.

گروه‌های باج افزاری مثل RansomEXX با انتشار عمومی بخشی از فایل‌های سرقتی، قربانی را برای پرداخت مبلغ باج تحت فشار قرار می‌دهند. هکرها حین مذاکره با قربانی به او هشدار می‌دهند که در صورت عدم همکاری تمام اطلاعات سرقتی را در اینترنت منتشر می‌کنند که تبعات سنگینی برای شرکت‌ها مثل فاش شدن اسرار و جریمه توسط سازمان‌ها و نهادهای قانونگذار را به دنبال دارد.

 

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر