|

جریمه ۱۸۲ هزار دلاری یک آمریکایی برای ‌پرواز پهپاد بدون رعایت قوانین

جریمه ۱۸۲ هزار دلاری یک آمریکایی برای ‌پرواز پهپاد بدون رعایت قوانین

فردی آمریکایی به‌دلیل نقض قوانین وضع‌شده توسط اداره‌ی فدرال هوانوردی (FAA) در زمینه‌ی پرواز پهپادها، ۱۸۲٬۰۰۰ دلار جریمه شد. FAA پیش از جریمه، چند بار به او اخطار داده بود.

پهپادهای مخصوص کاربران عادی در ابتدا شامل قوانین سخت‌گیرانه برای پرواز نمی‌شدند، اما امروزه چندین نهاد دولتی در سراسر دنیا قوانینی برای پرواز پهپادها وضع کرده‌اند و تخطی کردن از این قوانین به جریمه شدن منتهی می‌شود.

قوانین به‌صورت کشور‌به‌کشور با هم متفاوت هستند؛ بدین صورت که در جاهایی مثل ایالات متحده‌ی آمریکا دارندگان پهپاد ملزم‌به ثبت کردن اطلاعات پهپادشان در اداره‌ی فدرال هوانوردی (FAA) هستند، مگر اینکه پهپاد آن‌ها وزنی کمتر از ۰٫۵۵ پوند (۲۴۹ گرم) داشته باشد.

ثبت نکردن اطلاعات پهپاد در ادامه‌ی فدرال هوانوردی ممکن است کاربر را به دردسر بیاندازد و او را به مجبور به پرداخت جریمه کند. گزارش جدید خبرگزاری Ubergizmo اعلام می‌کند که به‌تازگی اتفاقی این‌چنینی برای یک دارنده‌ی پهپاد که هویتش فعلا برای رسانه‌ها ناشناس است، رخ داده.

اداره‌ی فدرال هوانوردی این فرد را به‌دلیل رعایت نکردن قوانین مربوط به پرواز پهپادها ۱۸۲٬۰۰۰ دلار جریمه کرده است. گفته می‌شود اداره‌ی فدرال هوانوردی در بازه‌ی دسامبر ۲۰۱۹ تا آگوست ۲۰۲۰ (آذر ۱۳۹۸ تا مرداد ۱۳۹۹) چندین بار به فردِ جریمه‌شده اخطار داده و سپس او را جریمه کرده است. 

 

بر اساس اطلاعیه‌ی منتشرشده توسط اداره‌ی فدرال هوانوردی، فردِ جریمه‌شده حداقل ۲۶ پرواز مجزا با پهپادش انجام داده و با این کار قوانین وضع‌شده توسط FAA را نقض کرده است.

جاناتان راپرکت،‌ وکیل فعال در حوزه‌ی هوانوردی که ظاهرا به یک نسخه از نامه‌ی جریمه دسترسی پیدا کرده است، می‌گوید اداره‌ی فدرال هوانوردی حداقل دو بار سراغ فردِ جریمه‌شده رفته، اما بنابه‌دلایلی نامشخص، این فرد تصمیم گرفته است که نسبت‌به اخطارهای FAA بی‌توجهی نشان دهد.

۱۸۲٬۰۰۰ دلار جریمه‌ی بسیار سنگینی است و فعلا نمی‌دانیم که فرد جریمه‌شده مجبور است تمام آن را پرداخت کند یا خیر. شاید اداره‌ی فدرال هوانوردی با فرد جریمه‌شده به توافق برسد تا هزینه‌ی نهایی جریمه کاهش پیدا کند. 

 

منبع: زومیت

ارسال نظر