|

یونایتد ایرلاینز پس از حادثه کلورادو بوئینگ های ۷۷۷ را زمین گیر کرد

یونایتد ایرلاینز پس از حادثه کلورادو بوئینگ های ۷۷۷ را زمین گیر کرد

شرکت هواپیمایی آمریکایی یونایتد ایرلاینز اعلام کرده در پی حادثه اخیر تکه تکه شدن بخش هایی از موتور یک فروند بوئینگ ۷۷۷ این شرکت، ۲۴ فروند از این هواپیمای مسافربری را زمین گیر کرده است.

پرواز ۳۲۸ یونایتد روز شنبه (۲۰ فوریه)‌ با ۲۳۱ مسافر و ۱۰ خدمه از فرودگاه بین المللی شهر دنوِر کلورادو عازم هونولولو در هاوایی بود که موتور دست راست آن دچار خرابی شد و فورا به فرودگاه دنوِر بازگشت و سالم فرود آمد. در آن حادثه به کسی آسیب نرسید.

تکه پاره‌های موتور هواپیما روی چند محله مسکونی در نزدیکی شهر پخش شد.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا (اف ای ای) می گوید تحقیقات اولیه نشان داده که دو پره فن موتور شکسته شده است. هیئت ایمنی حمل و نقل ملی آمریکا نیز اعلام کرد که یکی از پره ها در نزدیکی نقطه انتهایی شکسته است در حالی که دیگری در بخش های میانی شکسته شده است.

استیو دیکسون ، مدیر اف ای ای در بیانیه ای گفت: «ما تمام اطلاعات ایمنی موجود را به دنبال حادثه روز گذشته را بررسی کردیم.»

او افزود: «بر اساس اطلاعات اولیه، به این نتیجه رسیدیم که فاصله بازرسی برای پره های فن توخالی که منحصر به این مدل موتور است و فقط در هواپیماهای بوئینگ ۷۷۷ استفاده می شود، باید افزایش یابد."

ژاپن همه شرکت های هواپیمایی که در ناوگان خود از بوئینگ ۷۷۷ با موتور «پرات اند ویتنی ۴۰۰۰» استفاده می کنند خواسته است که از ورود به حریم هوایی این کشور را خودداری کنند.

شرکت یونایتد ۲۸ فروند دیگر از بوئینگ ۷۷۷ در ناوگان هوایی خود دارد که به خاطر همه گیری ویروس کرونا، در حال حاضر پرواز نمی کنند.

پلیس در شهر برومفیلد تصاویری را منتشر کرد که به نظر می رسید بخش جلوی موتور هواپیما باشد که در باغچه جلوی یک خانه افتاده است.

حادثه شنبه، ۲۰ فوریه، اندکی پس از ساعت ۱۳:۰۰ به وقت محلی (۲۰:۰۰ به وقت گرینویچ) روی داد.

مسافران هواپیما صدای "انفجاری بزرگ" پس از بلند شدن هواپیما را شنیدند.

یکی از مسافران این پرواز به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که خلبان در حال اعلان معمول شروع پرواز بود که انفجار شدیدی رخ داد.

دیوید دلوسیا گفت: «هواپیما به شدت شروع به لرزیدن کرد، ما ارتفاع خود را از دست دادیم و شروع کردیم به پایین آمدن.»

آقای دلوسیا گفت که او و همسرش کیف پول‌هایشان را در جیب‌های خود گذاشتند «تا در صورت سقوط هواپیما، هویتشان قابل شناسایی باشد.»

فیلمی که از داخل هواپیما گرفته شد موتوری را در حال شعله‌ور شدن نشان داد که از محفظه خود خارج می شد.

پلیس شهر برومفیلد از ساکنان خواست تا به آوارهای موتور دست نزنند و آنها را جابجا نکنند.

یکی از ساکنان برومفیلد به خبرگزاری سی‌ان‌ان گفت که ریزش تکه پاره‌ها از هواپیما را دیده است و در حالی که بقایای موتور داشت پایین می‌ریخت، او همراه فرزندانش جایی پناه گرفته است.

منبع: بی بی سی

ارسال نظر