|

پاسخ کشور چهارم را هم درباره حادثه بوئینگ اوکراینی گرفتیم

انتشار گزارش نهایی تا پایان سال
پاسخ کشور چهارم را هم درباره حادثه بوئینگ اوکراینی گرفتیم

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: گزارش سانحه هواپیمای اوکراینی به چهار کشور مرتبط ارسال شد که سه کشور پاسخ داده بودند و امروز هم پاسخ کشور چهارم را گرفته ایم و طبق وعده، گزارش نهایی حادثه تا پایان سال برای مردم منتشر می شود.

کاپیتان تورج دهقانی زنگنه درباره دریافت پاسخ کشور چهارم در موضوع گزارش حادثه هواپیمای اوکراینی که قرار بود امروز نهم اسفند دریافت شود، اظهار داشت: طبق کنوانسیون شیکاگو و انکس ۱۳ ایکائو ( سازمان جهانی هواپیمایی) ما به کشورهایی که در حادثه بوئینگ اوکراینی دخیل بودند، گزارش بررسی حادثه را اعلام کردیم.

 

به گفته وی این کشورها ۶۰ روز فرصت داشتند در این باره به ما پاسخ بدهند که نهم اسفندماه این مهلت تمام می‌شد، پیش از این سه کشور که برای آنها گزارش ارسال کردیم، پاسخ ما را داده بودند که فنی و سازنده بود.

 

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: کشور چهارم هم نظر خود را ارائه داد، به هر حال زمان قانونی ۶۰ روزه، طبق انکس ۱۳ ایکائو است.

 

دهقانی زنگنه اظهار داشت: تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری تا پایان سال جاری نتیجه نهایی و دقیق حادثه بوئینگ اوکراینی را برای عموم مردم منتشر می‌کند.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: نظریات کشورهای دخیل هم حتما در این موضوعات بررسی و مطرح می شود.

 

براساس این گزارش، هواپیمای بوئینگ پرواز شمارهٔ ۷۵۲ شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین در ۱۸ دی ۱۳۹۸ (۸ ژانویه ۲۰۲۰) ساعت ۶:۱۹ صبح، اندکی پس از برخاستن از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به صورت غیرعمدی هدف موشک قرار گرفت و در نزدیکی شاهدشهر استان تهران سقوط کرد، همهٔ ۱۷۶ سرنشین این پرواز جان باختند

منبع: فارس

ارسال نظر