|

صدها پرواز در آمریکا زمین‌گیر شد

صدها پرواز در آمریکا زمین‌گیر شد

پایگاه خبری بیزنس اینسایدر از لغو صدها پرواز شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز به عنوان بزرگترین شرکت هواپیمایی جهان به دلیل کمبود نیروی کار و بدی آب و هوا همزمان با تعطیلات آخر اکتبر خبر داد.

شرکت هواپیمایی "امریکن ایرلاینز" صدها پرواز را در آخر هفته جاری و همزمان با جشن هالویین (جشنی در ۳۱ اکتبر) به دلیل بدی آب و هوا و به ویژه کمبود کارکنان، لغو کرده یا به تعویق انداخته است.

گفته می شود تنها در همین آخر هفته، نزدیک به یک هزار پرواز این شرکت لغو شده است.

آمار شرکت هوافضای آمریکایی "فلایت اِوِیر" (FlightAware که پرواز هواپیماها را رصد می کند) هم نشان می‌دهد که ۵۴۱ یا ۲۰ درصد از پروازهای شرکت‌های هواپیمایی تا ساعت ۱۱ شب شنبه (دیروز) لغو و ۴۰۱ پرواز دیگر هم با تاخیر انجام شده است.

روز جمعه، هم فلایت اویر اعلام کرد که ۳۴۲ پرواز امریکن ایرلاینز لغو و ۷۳۷ پرواز با تاخیر انجام شدند.

این شرکت هواپیمایی آمریکایی در بیانیه‌ای دلیل لغو و تاخیر پروازها را وزش باد شدید و کمبود خدمه پرواز عنوان کرد.

فلایت اویر برای امروز یکشنبه هم لغو ۴۷۹ پرواز را پیش‌بینی کرده است.

امریکن ایرلاینز در بخش دیگری از بیانیه خود آورده است که نزدیک به یک هزار و ۸۰۰ خدمه پرواز در تاریخ ۱ نوامبر (۱۰ آبان) از مرخصی بازخواهند گشت و تعداد بیشتری نیز تا اول دسامبر (۱۰ آذر) به کار باز می‌گردند؛ همچنین بیش از ۶۰۰ نفر نیروی جدید استخدام خواهند شد.

کمبود نیروی کار در امریکن ایرلاینز به عنوان بزرگترین شرکت هواپیمایی جهان در حالی رخ می‌دهد که هفته گذشته این شرکت با اشاره به چالش حقوقی که در دادگاه‌های ایالتی به دلیل شکایت کارکنانش با آن مواجه شده، اعلام کرد ماهانه نزدیک به سه میلیون دلار برای پرداخت مرخصی استحقاقی کارکنانی که به دلیل امتناع از زدن واکسن به مرخصی رفته‌اند، پرداخت می کند.

 

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران

ارسال نظر