|

یک چینی به اتهام سرقت اسرار تجاری و هوانوردی آمریکا محکوم شد

یک چینی به اتهام سرقت اسرار تجاری و هوانوردی آمریکا محکوم شد

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد، یک عامل وابسته به وزارت امنیت کشور چین با رای هیات منصفه فدرال آمریکا از بابت اتهام توطئه برای سرقت اسرار تجاری از چندین شرکت هوانوردی و هوا فضای این کشور محکوم شده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، یانجون شو، اولین مامور چینی که برای محاکمه به آمریکا مسترد شده، از بابت دو فقره اتهام توطئه و تلاش برای ارتکاب "جاسوسی اقتصادی" علاوه بر یک فقره اتهام توطئه برای ارتکاب سرقت اسرار تجاری و دو فقره اتهام مربوط به تلاش برای سرقت اسرار تجاری محکوم شناخته شد.

بر اساس یک بیانیه مطبوعاتی، این حکم به این معنی است که یانجون ممکن است تا میزان مجموعا ۶۰ سال حبس از بابت تمامی جرایمش به علاوه جریمه‌هایی تا میزان بیش از پنج میلیون دلار دریافت کند. او قرار است توسط قاضی یک دادگاه منطقه‌ای فدرال آمریکا محکوم شود.

آلن کوهلر جونیور، یک دستیار مدیر اف.بی.آی، در بیانیه‌ای گفت که این نهاد با ده‌ها آژانس آمریکایی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و منابع مربوط به مبارزه با عملیات‌های جمهوری خلق چین همکاری می‌کند.

او مدعی شد: برای کسانی که به اهداف واقعی جمهوری خلق چین شک دارند، این باید یک هشدار بیدارباش باشد؛ آنها فناوری‌های آمریکا را به نفع اقتصاد و ارتش خود می‌دزدند.

یانجون طی اقداماتش که حتی به سال ۲۰۱۳ باز می‌گردند، متهم به استفاده از نام‌های مستعار متعدد برای انجام "جاسوسی اقتصادی و سرقت اسرار تجاری به نمایندگی از چین" شده است. در بیانیه مذکور آمده است که چندین شرکت هوانوردی و هوافضای آمریکا، از جمله GE Aviation، واحدی وابسته به شرکت جنرال الکتریک، از جمله اهداف او بودند.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر