|

افزایش 35 درصدی پروازها در آبان ماه 1400

افزایش 35 درصدی پروازها در آبان ماه 1400

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از رشد 35 درصدی پروازها در آبان ماه سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت تعداد 37 هزار و چهارصد و چهل و چهار سورتی پرواز در آسمان کشور انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش 9 هزار و 791 سورتی پرواز هستیم.

سیاوش امیرمکری با اعلام این خبر گفت: پروازهای داخلی با پانزده هزار و 617 سورتی پرواز در آبان ماه رشد 17 درصدی را رقم زده است و به طور میانگین روزانه 521 پرواز داخلی در فرودگاه های کشور انجام شده است.

 

وی میانگین تعداد پروازهای عبوری انجام شده بر فراز آسمان کشور را در آبان ماه 569 سورتی اعلام کرد و اظهار داشت: پروازهای عبوری 39 درصد نسبت به آبان سال 99 رشد داشته و بر این اساس رقم 17 هزار و 78 سورتی پرواز ثبت شده است.

 

امیرمکری با اشاره به رشد 162 درصدر پروازهای بین المللی طی مدت مذکور گفت: بیشترین افزایش در پروازهای بین المللی رخ داده و در ماه به طور میانگین 142 پرواز انجام شده است در حالی که آبان سال گذشته این رقم 54 سورتی در روز به طور میانگین بوده است.

 

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها همچنین یادآور شد؛ در آبان امسال نسبت به ماه گذشته(مهر ماه) نیز در پروازهای داخلی ٥٤٩ سورتی افزایش، پروازهای عبوری ١٦٨٤ سورتی افزایش، پروازهای نشست و برخاست بین المللی ٦٠٥ سورتی کاهش داشته و در مجموع شاهد افزایش یک هزار و 633 سورتی پرواز بوده ایم

منبع: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران

ارسال نظر