|

ارتقای شاخص رضایت مسافران با حدود دو میلیون بازخورد در فرودگاه های بین المللی کشور

ارتقای شاخص رضایت مسافران با حدود دو میلیون بازخورد در فرودگاه های بین المللی کشور
 
مدیر راهبری مرکز ایمنی و عملیات اضطراری و نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی از متوسط شاخص رضایت 73.3 درصدی مسافران در فرودگاه های بین المللی کشور در هشت ماه سال جاری از حدود دو میلیون بازخورد ثبت شده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ مجتبی رنجبر گفت: بنا به اعلام دفتر نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی، شاخص رضایت فرودگاه ها با حدود دو میلیون بازخورد ثبت شده توسط مسافران در هشت ماه ابتدایی سال1400 به 73.3 درصد رسیده است. وی اظهار داشت: این بازخوردها توسط سامانه هوشمند و جامع پایش کیفیت خدمات فرودگاهی از ابتدای سال 1400 به طور سراسری در فرودگاه های بین المللی تحت نظارت شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و از طریق انواع کنسول های ثبت بازخورد کلیدی، لمسی، دیجیتالی و وب سایتی سامانه مذکور در حال جمع آوری و آنالیز هستند.

رنجبر افزود: این سامانه علاوه بر امکان جمع آوری بازخورد ها و نظرات مسافران قابلیت تحلیل اطلاعات به دست آمده و ارائه انواع گزارش های کاربردی مورد نیاز را داشته و یکی از مهم ترین داده های تحلیلی به دست آمده از آن "شاخص رضایت" است که با توجه به تعداد بازخوردها و ارزش وزنی رضایت در داده های دریافتی از هر بازخورد و به صورت یک عدد ما بین صفر تا 100 محاسبه می شود.

به گفته رنجبر، شاخص رضایت و تعداد آرا(بازخوردها) در فروردین ماه سال جاری به ترتیب 72.3 % و 246 هزار و 48 ، در اردیبهشت ماه به ترتیب 76.4 % با 189 هزار 250  بازخورد، در خرداد ماه 72.8 %با 225 هزار و 296 بازخورد، در تیر ماه 73.4% با 275 هزار و 755 بازخورد، در مرداد ماه 72.5 %با 198 هزار و 771 بازخورد، در شهریور ماه 75.2 % یا 172 هزار و 690، در مهر ماه 72.5 % با285 هزار و 279  بازخورد، و در آبان ماه با 72 %با 297 هزار و 833 بازخورد، حاصل و ثبت شده است.

مدیر راهبری مرکز ایمنی و عملیات اضطراری و نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی گفت: به طور کلی تا پایان 8 ماه ابتدایی سال 1400، شاخص رضایت فرودگاه ها 73.3 %و تعداد کل بازخوردها یک میلیون و 920هزار و 922 مورد بوده است.

رنجبر خاطرنشان کرد: پایش هوشمند و مستمر کیفیت خدمات فرودگاهی در ماه های آینده نیز همچون گذشته در فرودگاه های بین المللی ادامه خواهد داشت و با توجه به تاکید وزیر محترم راه و شهرسازی و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در جهت بهبود و ارتقاء سطح کیفیت خدمات فرودگاهی، تمامی مدیران و مسئولان در فرودگاههای کشور به طور پیوسته در حال تلاش جهت ارتقاء مستمر شاخص رضایت و ارائه خدمات و سرویسهای شایسته تر به مسافران و مردم عزیز کشورمان خواهد بود

 

منبع: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران

ارسال نظر