|

اسپیس ایکس در انتظار حکم اداره هوانوردی فدرال

اسپیس ایکس در انتظار حکم اداره هوانوردی فدرال

اداره هوانوردی فدرال قصد دارد درباره اولین پرواز مداری اسپیس ایکس تصمیم گیری کند.

انتظار می‌رود به اسپیس ایکس اجازه داده شود تا اولین پرتاب مداری نسل بعدی موشک استارشیپ خود را برای ارسال فضانوردان روی مریخ انجام دهد.

به گزارش سایت digitaltrends، اداره هوانوردی فدرال پس از ماه‌ها ارزیابی تاسیسات اسپیس ایکس قرار است برای این شرکت تصمیم گیری کند. فدرال پس از چند بار تاخیر در انتشار حکم خود، در پایان ماه می‌ اعلام کرد که به چند هفته دیگر نیاز دارد تا ارزیابی محیطی موشک‌ها را تکمیل و نتایج این که آیا اسپیس ایکس می‌تواند استارشیپ را به فضا بفرستد یا خیر، اعلام کند.

گفته شده اگه نتایج به دست آمده این اداره منفی باشد مهندسان اسپیس ایکس باید سیستم پرواز را که شامل Super Heavy و  Starship است از بوکا چیکا به سکوی پرتاب در مرکز فضایی کندی فلوریدا (حدود ۱۰۰۰ مایلی شرق) منتقل کنند. در حالی که اسپیس ایکس قبلاً استار شیپ را در چندین پرواز آزمایشی بررسی کرده است، تقویت کننده قدرتمند Super Heavy هنوز پرواز نکرده است.

اگر تصمیم این اداره هوانوردی به نفع SpaceX باشد، اولین پرواز آزمایشی مداریاین شرکت فضایی  می‌تواند در چند ماه آینده انجام شود. انتظار می‌رود کل ماموریت حدود ۹۰ دقیقه طول بکشد، با Super Heavy که استارشیپ را در یک پرواز ۱۷۰ ثانیه‌ای قبل از جدا شدن دو جزء، در مدار قرار می‌دهد. ماسک مشتاق است موشک را به فضا بفرستد به همین دلیل،  اخیراً عکسی از ۳۳ موتور رپتور سوپر هوی را در توئیتر منتشر کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر