|

آغاز بزرگترین نمایشگاه هوانوردی چین زیر سایه کرونا

آغاز بزرگترین نمایشگاه هوانوردی چین زیر سایه کرونا

بزرگترین نمایشگاه هوانوردی چین دیروز (سه‌شنبه) در حالی آغاز شد که سیاست‌های سفت‌وسخت چین برای کنترل همه‌گیری کرونا باعث شد برخی نمایندگان نتوانند در آن شرکت کنند.

برگزارکنندگان این نمایشگاه که از ۸ تا ۱۳ نوامبر در چین برگزار می‌شود، هفته گذشته به شرکت‌کنندگان اعلام کردند که برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، باید سه روز زودتر از آغاز نمایشگاه به شهر محل برگزاری (ژوهایی) وارد شوند، اما با این وجود هم برخی اجازه ورود نیافتند، زیرا پیش از این به منطقه‌ای در پکن سفر کرده بودند که مواردی از ابتلا به کرونا در آن ثبت شده بود.

مقام یک شرکت غربی اعلام کرد که بسیاری از نمایندگان حاضر در چین مجبور شدند به خانه بازگردند و برخی هم در دقایق پایانی اجازه ورود دریافت کردند. چین در حال حاضر با بالاترین میزان مبتلایان به کرونا در شش ماه گذشته مواجه است.

در حالی که به دلیل درخواست‌ةای تلنبار شده، بسیاری از خطوط هوایی مانند «رایان‌ایر» و «سنگاپور ایرلانیز» در بازارهای باز سودهای بی‌سابقه‌ای را تجربه کردند، سیاست «کرونا صفر» چین باعث شد آسیب شدیدی به صنعت هوانوردی این کشور وارد شده و ترافیک بین‌المللی پروازها هم نسبت به دوران پیشاکرونا، بسیار ناچیز شود.

گرِگ والدرون، عضو نشریه صنعتی «فلایت گلوبال» مستقر در سنگاپور گفت: نمایشگاه ژوهایی برای افراد شاغل در حوزه هوانوردی چین اهمیت بسیاری دارد و از دست دادن آن برای کسانی که به دنبال درک بخش‌های غیر شفاف تجاری و هوافضای دفاعی چین هستند، ناخوشایند است.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر