|

تغییر کاربری هلی پدها به دلیل ناکارآمدی مقررات شهرسازی

تغییر کاربری هلی پدها به دلیل ناکارآمدی مقررات شهرسازی

حمیدرضا صارمی گفت: بخشنامه الزام ساخت هلی پد در سال 1385 با موضوع نجات جان ساکنان در ساختمان های بلند مرتبه ابلاغ شد که طی آن بر ضرورت ایجاد هلی پد (محل فرود بالگرد) برای تسهیل در عملیات امداد و نجات و اطفای حریق تاکید شده بود.

وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده امکان اعطای گواهینامه هلی پد به دلیل ایجاد جریان باد هنگام نشست بالگرد در زمان آتش سوزی وجود ندارد و از طرفی سازمان آتش نشانی تهران نیز بالگردی در اختیار ندارد اما اورژانس کشور معتقد است ساخت این هلی پدها برای نجات جان بیماران مورد نیاز است که مجموع این مسائل باعث شده در آینده نزدیک جلسه ای با نهادهای مرتبط در این خصوص برگزار کنیم .

صارمی با بیان اینکه چالش های پیش آمده میان دستگاههای مرتبط اجرایی باعث شده جمعی از سازندگان و مالکان برای ساخت هلی پد در ساختمان های بلند مرتبه سردرگم شوند، افزود: در ضوابط و مقررات شهرداری تهران برای احداث هلی پد هیچ ضابطه ای نداریم و از طرفی وقتی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام می کند امکان اعطای گواهینامه وجود ندارد بنابراین اساسا موضوع منتفی است.

وی در پاسخ به این سوال که نوسانات قوانین ساخت هلی پدها باعث شده اخذ پایان کار برخی ساختمان ها دچار مشکل شود گفت: این موضوع در حال بررسی است تا یک تصمیم عقلانی گرفته شود و امیدواریم قبل از پایان سال مصوبه جامع و کاملی در این رابطه تنظیم شود.

وی خاطر نشان کرد: برخی ساختمان ها پس از مشاهده ناکارآمدی هلی پدها، از آن فضا به عنوان فضای عمومی ساختمان یا حتی پنت هاوس استفاده می کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر