|

لغو ده ها پرواز و هفت قربانی در اثر طوفان های شدید در غرب اروپا

لغو ده ها پرواز و هفت قربانی در اثر طوفان های شدید در غرب اروپا

وقوع طوفان و رگبارهای شدید در غرب اروپا منجر به لغو بسیاری پروازها و قربانی شدن حداقل ۷ نفر شده و خسارات زیادی را به بار آورد.

طوفان شدیدی سراسر اروپای غربی را درنوردیده و جان چندین نفر را گرفته است. در اثر این طوفان در فرانسه 1.2 میلیون خانوار بدون برق ماندند.

 

در فرانسه، اسپانیا و بلژیک، در مجموع هفت نفر بر اثر طوفان جان خود را از دست دادند که بیشتر آنها به دلیل سقوط درختان یا سقوط شاخه‌ها بوده است و حداقل 20 نفر دیگر زخمی شدند.

 

در فرانسه 1.2 میلیون خانوار بدون برق ماندند. "جرالد دارونین"، وزیر کشور فرانسه در پلتفرم آنلاین X (توئیتر سابق) نوشت که در مجموع 1315 نفر به دلیل طوفان "سیاران" به پناهگاه های اضطراری منتقل شدند.

 

مقامات به مردم هشدار دادند که مراقب باشند. یکی از نمایندگان بخش شمال غربی فینیستر به ایستگاه رادیویی RTL گفت: "تکرار می کنم: در خانه بمانید."

 

سرعت وزش باد به صورت محلی در این کشور به 200 کیلومتر در ساعت می رسید. خدمات قطار در مناطق بریتانی، نرماندی، پیز دو لوآر، هاوتز دو فرانس و سنتر وال دو لوآر در روز پنجشنبه تا حد زیادی متوقف شدند. قطارهای منطقه ای نیز به دلیل سقوط درختان در منطقه پاریس دچار اختلال شدند.

 

انگلیس نیز به شدت تحت تأثیر این طوفان قرار گرفت. بارش شدید باران باعث جاری شدن سیل شدید در برخی مناطق این کشور شد. بسیاری از مدارس تعطیل ماندند. سازمان امداد و نجات دریایی از مردم خواست تا از ساحل دوری کنند.

 

به گفته پلیس، سرعت باد تا 164 کیلومتر در ساعت در جزیره جرسی اندازه گیری شد. پلیس ضمن هشدار به شهروندان درباره خطرناک بودن اوضاع از آن ها خواست در خانه بمانند.

 

به گفته پلیس، حدود 40 نفر در طول شب به دلیل خسارت طوفان از خانه های خود تخلیه شدند. رسانه ها از کنده شدن سقف منازل و افتادن درختان خبر دادند. بر اساس گزارش بی بی سی، تردد هوایی به و از جرسی به حالت تعلیق درآمد.

 

شرکت هواپیمایی هلندی KLM هم ده ها پرواز در فرودگاه آمستردام و اسکیپول را به دلیل طوفان لغو کرد. شعبه هلندی شرکت هواپیمایی ایرفرانس KLM گفت که این امر بر تمام پروازهای KLM به و از Schiphol از اوایل بعد از ظهر روز گذشته تا پایان روز تأثیر گذاشت. قطارهای بین المللی از پایتخت هلند به پاریس نیز لغو شد. مسیرهای کشتیرانی در جنوب غربی هلند نیز بسته شد.

 

پس از لغو 21 پرواز در روز چهارشنبه، 42 پرواز در این کشور نیز بر اثر شرایط جوی روز گذشته لغو شد. سازمان هواشناسی برای مناطق شمالی گالیسیا و کانتابریا هشدار طوفان صادر کرد، جایی که انتظار می‌رود امواجی تا 9 متر در آن‌ها وجود داشته باشد.

 

بلژیک نیز تحت تاثیر طوفان موسوم به «سیاران» قرار گرفت. طوفان باعث محدودیت های ترافیکی و عملیات آتش نشانی در آنجا شد. کشتی‌ها از نیمه شب قادر به ورود یا خروج از بندر خنت نیستند. پروازهای انفرادی از آنتورپ و از آنتورپ به بروکسل تغییر مسیر داده شد. گفته می‌شود که اگر باد متوقف نشود، پروازها همچنان می‌توانند در روز جمعه تغییر مسیر دهند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر