|

برنامه‌ریزی برای تجمیع پروازهای داخلی و خارجی در فرودگاه امام (ره)

برنامه‌ریزی برای تجمیع پروازهای داخلی و خارجی در فرودگاه امام (ره)

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: برنامه وزارت راه است که پروازهای داخلی و خارجی در فرودگاه امام خمینی تجمیع شود.

سعید چلندری درباره اضافه شدن پروازهای داخلی به فرودگاه امام خمینی، بیان کرد: در اسناد بالادستی دیده شده که فرودگاه امام خمینی باید این پتانسیل را داشته باشد که پروازهای داخلی و خارجی همزمان در آن انجام شود.

 

وی با حضور در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی هم که روز به روز برای فرودگاه مهرآباد پیش می‌آید، علی‌رغم اینکه وزارت راه توسعه فرودگاه مهرآباد را هم در دستور کار قرار داده، اما این مهم مورد تقاضای شرکت‌های هواپیمایی و مردم است.

 

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: شرکت‌های هواپیمایی برنامه‌ریزی می‌کنند. پروازهای داخلی که می‌توانند در فرودگاه مهرآباد انجام دهند، در این فرودگاه انجام می‌شود. اما برنامه وزارت راه است که پروازها در فرودگاه امام خمینی تجمیع شود.

 

چلندری در پاسخ به اینکه این اتفاق چه زمانی رخ می‌دهد؟ گفت: زمانی که فرودگاه امام خمینی بتواند زیرساخت‌های لازم را فراهم کند، این اتفاق خواهد افتاد و برنامه ما یک دوره پنج‌ساله است، زمانی‌که فاز دو فرودگاه امام خمینی انجام شود. اگر چه ما بخش اول فاز دوم فرودگاه را نیمه دوم اسفند ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسانیم، اما همزمان ممکن است در ماه‌های آینده فونداسیون این ترمینال را شروع کنیم.

 

به گزارش ایسنا، چند روز پیش عملیات عمرانی فاز ۲ فرودگاه امام خمینی (ره) آغاز شد که همان زمان چلندری درباره احتمال انتقال پروازهای داخلی به فرودگاه امام خمینی(ره) پس از ساخت فاز دوم، بیان کرد: ترمینال ۴۱۰ هزار متری، برای پروازهای داخلی و خارجی است؛ همانطور که در بیشتر کشورهای دنیا هم پروازهای داخلی و خارجی از یک فرودگاه انجام می‌شود. شرکت‌های هواپیمایی هم از تفاوت مبدا پروازی پروازهای داخلی و خارجی گله دارند که برایشان مقرون‌به‌صرفه نیست. از این رو در ترمینال جدید ۴۱۰ هزار متری، حدود ۱۰۰ هزار متر به پروازهای داخلی اختصاص می‌یابد که هم پروازهای داخلی و هم بین‌المللی از این ترمینال انجام شود و این در مطالعات ما دیده شده است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر