|

فرودگاه بغداد تا فردا به روی زائران ایرانی بسته است

فرودگاه بغداد تا فردا به روی زائران ایرانی بسته است

پس از توقف چند ساعته فعالیت فرودگاه بغداد، تعداد سفرهای هوایی کاروان‌های عتبات از طریق این فرودگاه کاهش، و اعزام‌های کاروانی تا فردا 26 آذر به نجف منتقل شدند.

 زائرانی که برای تشرف کاروانی به عتبات در ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) منتظر مانده‌اند، می‌گویند: «بیش از ۶ ساعت است که در فرودگاه منتظریم، اما الان می‌گویند پرواز لغو شده است». یکی دیگر از زائران هم که از همدان آمده است، می‌گوید: «به تهران آمدیم تا راحت با پرواز برویم زیارت، اما حالا....»

 

اما پروازهای فرودگاه بغداد روز گذشته برای ساعاتی متوقف شد و مسوولان این فرودگاه «وجود مه و نامناسب بودن شرایط جوی» را دلیل اصلی تعطیلی آن عنوان کردند.

 

با تعطیلی چند ساعته فرودگاه بغداد، یک پرواز از تهران به بغداد لغو شد و امروز شنبه ۲۵ آذر اعزام‌ کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت به این فرودگاه به حداقل رسید. مدیر یکی از دفاتر زیارتی حسین غلامی می‌گوید که «تا فردا ۲۶ آذر هیچ کاروان هوایی به فرودگاه بغداد نمی‌رود.»

 

بیش از ۹۰ درصد پروازهای کاروان‌های عتبات از طریق فرودگاه نجف صورت می‌گرفت که در هفته‌های گذشته با بروز مشکل در این فرودگاه، برخی از پروازها به فرودگاه بغداد منتقل شدند. پس از عادی شدن شرایط در فرودگاه نجف، همچنان برخی از پروازهای سفرهای زیارتی به عتبات از طریق فرودگاه بغداد انجام می‌شود.

 

با هماهنگی انجام شده، برخی از کاروان‌هایی که قرار بود روز گذشته عازم بغداد شوند، پس از ازسرگیری پروازها به بغداد رفتند و برخی هم صبح امروز ۲۵ آذر راهی نجف شدند. امروز ۸ پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) به فرودگاه نجف صورت می‌گیرد که زائران کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت با حدود پنج پرواز راهی نجف می‌شوند.

منبع: فارس

ارسال نظر