|

تلاش تایوان برای مقابله با برتری هوایی چین

تلاش تایوان برای مقابله با برتری هوایی چین

نیروی هوایی تایوان برای رقابت با چین، به 66 فروند جنگنده «اف-16 بلوک» ساخت آمریکا تجهیز می‌شود.

همزمان با تقویت پدافند و نیروی هوایی چین، نیروی هوایی تایوان نیز قرار است در ۲ سال به ۶۶ فروند جنگنده «اف-۱۶ بلوک» ساخت آمریکا مجهز شود.

 

وبگاه «تایپه تایمز» روز دوشنبه گزارش کرد ایالات متحده با فروش این جنگنده‌ها به تایوان موافقت کرده است. یک منبع مطلع دراین باره گفت که ۶۵ خلبان را برای آموزش تخصصی به آمریکا اعزام خواهد کرد.

 

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند.

 

تنش تایوان با چین کماکان ادامه دارد و روزانه جنگنده‌ها و ناوهای چین اطراف این جزیره جولان می‌دهند. مقام‌های این جزیره روز شنبه از حضور تعدادی از جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی چین در نزدیکی تایوان خبر دادند. وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که ۸ فروند جنگنده و چهار ناو جنگی چین نزدیک تایوان دیده شدند.

 

تحلیلگران نظامی بر این باورند که هدف از مانورهای نظامی چین شکستن روحیه تایوان، خسته کردن خلبانان و پرسنل ارتش این جزیره و فرسودگی تجهیزات آنهاست.

 

ژنرال «ژانگ یوشیا» مقام دوم نظامی چین در یک مجمع دفاعی بین‌المللی در «پکن» گفت:«مهم نیست که چه کسی تلاش می‌کند تایوان را از چین جدا کند. چین و ارتش چین هرگز اجازه نمی‌دهند چنین اتفاقی بیفتد.»

 

تایوان اعلام کرده که تمامی جنگنده‌های در حال خدمت در نیروی هوایی با تجهیزات جدیدتر ارتقا یافته‌اند و نیروی هوایی از امسال جت‌های پیشرفته‌تر را به دست خواهد آورد.

 

به گفته مقام‌های نظامی تایوان، جت‌های جدیدتر در پایگاه‌های هوایی در شهرستان «تایتونگ» برای مقابله با تهدید چین به سواحل شرقی این جزیره مستقر خواهند شد.

منبع: فارس

ارسال نظر