|

رشد ۱۴ درصدی پروازهای بین‌المللی در هشت ماهه سال ۱۴۰۲

رشد ۱۴ درصدی پروازهای بین‌المللی در هشت ماهه سال ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از رشد ۱۴ درصدی پروازهای بین المللی در هشت ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه خبر داد.

 نخجوانی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری این وزارتخانه از رشد ۱۴ درصدی پروازهای بین المللی در هشت ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه خبر داد و گفت: سال قبل ۱۶ هزار و ۱۷۷ پرواز بین‌المللی اعم از پروازهای خارجی، عتبات و حج برقرار شده بود و این آمار در هشت ماه نخست امسال به عدد ۱۸ هزار و ۴۷۴ سورتی پرواز رسیده است.

 

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اعلام گروه آمار و اطلاعات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها گفت: در اعزام و پذیرش مسافر بین المللی نیز امسال آمار دو میلیون و ۱۶۸ هزار و ۶۸۴ مسافر ثبت شده است که نسبت به آمار یک میلیون و ۹۹۱ هزار و ۴۶۸ مسافر هشت ماه نخست سال گذشته، از رشد ۹ درصدی حکایت دارد.

 

وی با بیان اینکه فرودگاه‌های مشهد، شیراز و تبریز بیشترین پرواز را به مقاصد خارجی ثبت کرده‌اند، گفت: فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد با هشت هزار و ۵۹۲ نشست و برخاست، فرودگاه آیت‌الله دستغیب شیراز با سه هزار و ۴۸۶ نشست و برخاست و فرودگاه شهید مدنی تبریز با هزار و ۷۲۰ نشست و برخاست، رتبه‌های اول تا سوم فرودگاه‌های کشور را از حیث برقراری پرواز به کشورهای خارجی از آن خود کرده‌اند.

 

گفتنی است؛ در هشت ماه نخست سال‌جاری ۲۲ میلیون و ۷۱ هزار و ۸۶۰ مسافر اعزام و پذیرش و ۱۹۲ هزار و ۲۵۰ نشست و برخاست صورت گرفته است.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

ارسال نظر