|

شرکت هواپیمایی به تعهد ۶ پرواز هفتگی در بجنورد عمل نکرده است

شرکت هواپیمایی به تعهد ۶ پرواز هفتگی در بجنورد عمل نکرده است

مدیر فرودگاه شهدای بجنورد گفت: شرکت هواپیمایی کشور به تعهد ۶ برنامه پرواز هفتگی در مرکز خراسان شمالی عمل نکرده است.

روابط عمومی فرودگاه شهدای بجنورد، محمدابراهیم قدمگاهی روز پنجشنبه در این خصوص اظهار کرد:‌ سه شرکت آسمان، کیش ایر و قشم ایر مطابق دستور سازمان هواپیمایی کشوری ۶ پرواز تکلیفی در بجنورد را به دلایل مشکل ناوگان انجام نمی‌دهند.

 

وی افزود:‌ این فرودگاه از تمامی زیرساخت‌های لازم برای برقراری پرواز برخوردار است و موضوع کاهش فعالیت شرکت‌های هواپیمایی که اخیرا اتفاق افتاده، ارتباطی با عدم وجود بستر مناسب در این فرودگاه ندارد.

 

قدمگاهی خاطرنشان کرد: فرودگاه بجنورد نه‌ تنها از تجهیزات کمک‌ ناوبری لازم برای برقراری پروازها برخوردار است بلکه تمام تدابیر امنیتی نیز برای برقراری هرچه مطلوب‌تر پروازها در نظر گرفته شده است.

 

وی با بیان اینکه ۱۱ تا ۱۲ پرواز هفتگی در سال ۱۴۰۰ از فرودگاه بجنورد انجام می‌شد، گفت: شرکت‌های هواپیمایی به‌دلایل مختلف از جمله کمبود ناوگان، فعالیت خود در این فرودگاه کاهش دادند تا اینکه با مشکل ناوگان ماهان شاهد برقراری ۲ پرواز در هفته هستیم.

 

مدیر فرودگاه شهدای بجنورد افزایش پروازها را حق مردم دانست و گفت: با توجه به اینکه این شهرستان فاقد راه‌آهن و آزادراه است، مردم نمی‌خواهند مشکل خاصی از بابت برقراری پرواز داشته باشند در همین راستا این مطالبه را طبیعی و به‌حق می‌دانیم اما همشهریان باید توجه کنند که برقراری پرواز در بجنورد ارتباطی به مناسب نبودن بستر فرودگاه ندارد.

 

وی گفت: این فرودگاه مناسب هواپیماهای پهن‌پیکر نیست اما هیچگونه مشکلی برای نشست و برخاست هواپیماهای بدنه متوسط به پایین( ۴c) ندارد و از برقراری پروازهای جدید و خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به مردم استقبال می‌کنیم.

 

به گزارش ایرنا، شرکت ماهان تمامی پرواز های بجنورد را تا ۱۱ فروردین ماه سال‌ ۱۴۰۳ لغو و دلیل این امر را نیز ایراد فنی هواپیماها دانسته است.

 

شرکت هواپیمایی ماهان در هفته تنها یک پرواز رفت و برگشت در روز دوشنبه در فرودگاه بجنورد به تهران داشت و با حذف برنامه پروازی شرکت ماهان اینک تنها شرکت ایران ایر در هفته و در روزهای سه شنبه و جمعه برنامه پروازی دارد.

 

تعداد پرواز از طریق این فرودگاه در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۷ درصد کاهش یافت که زمینگیری ناوگان هواپیماهای ای تی آر (ATR) ایران ایر و فوکر ۱۰۰ به دلیل نبود صرفه اقتصادی برای برخی از ایرلان ها عامل اصلی کاهش این پروازها محسوب می شود.

 

فرودگاه بجنورد با وسعت کنونی ۲۸۶ هکتار در شمالشرق مرکز خراسان شمالی واقع است و این فرودگاه از حدود سال ۱۳۲۷ دارای تاسیسات مختصری بوده و برای اهداف سم پاشی مورد استفاده قرار می گرفت که در سال ۱۳۶۷ این فرودگاه مجددا طراحی شد و در سال ۱۳۷۱ عملیات اجرایی آن آغاز و در سال ۱۳۷۵ به بهره برداری رسید.

 

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی در شمالشرق کشور قرار دارد.

ارسال نظر