|

قطر به دنبال خرید ۱۵۰هواپیما از شرکت‌های بوئینگ و ایرباس

قطر به دنبال خرید ۱۵۰هواپیما از شرکت‌های بوئینگ و ایرباس

سازمان هواپیمایی قطر در مراحل اولیه مذاکرات با شرکت بوئینگ و ایرباس برای خرید بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ فروند هواپیمای پهن پیکر برای توسعه و نوسازی ناوگان خود قرار دارد.

 شرکت‌های هواپیمایی بزرگ در حال رقابت برای خرید هواپیماهای جدید پهن پیکر و کم‌مصرف هستند تا هزینه‌های جاری را پایین نگه دارند و تقاضای رو به رشد جهانی برای سفر را برآورده کنند.

 

در گزارش بلومبرگ آمده است که این سفارش احتمالاً برای هواپیماهای ایرباس A350 و هواپیماهای بوئینگ 777X خواهد بود.

 

«بدر محمد المیر»، مدیر عامل شرکت هواپیمایی قطر امروز جمعه در مصاحبه با شبکه CNBC گفت:این شرکت درخواستی برای خرید هواپیماهای پهن‌پیکر جدید به بوئینگ و ایرباس ارائه کرده است.

 

در همین رابطه، ایرباس گفت: «ما در گفتگوی مداوم با مشتریان خود هستیم، اما هرگز در مورد محتوای محرمانه مکالمات خود صحبت نمی‌کنیم.»

 

سازمان هواپیمایی قطر در اوایل ماه جاری اعلام کرد: پس از یک سال از حل و فصل اختلافات حقوقی با ایرباس بر سر آسیب به نمای بیرونی هواپیما، کل ناوگان هواپیماهای A350 این شرکت به خدمت بازگشته است.

 

سازمان هواپیمایی قطر هفته گذشته اعلام کرد که شاهد تقاضای بسیاری است و تعداد مسافران پس از شیوع ویروس کرونا همچنان در حال افزایش است و مشتریان در رزروهای خود گزینشی‌تر عمل می‌کنند.

ارسال نظر